معرفی محصول

لنوو یا ایسر ؟ کدام لپ تاپ انتخاب بهتری برای خرید است؟

لنوو یا ایسر

وقتی نوبت به انتخاب لپتاپ می رسد، ممکن است تصمیم گیری کار بسیار سختی باشد. با وجود مارک ها و مدل ای زیادی از لپ تاپ، ممکن است نگران انتخاب صحیح خود باشید. ایسر و لنوو از محبوب ترین مارک های رایانه ای هستند و هر دو مدل های متنوعی از لپ تاپ را ارائه می دهند. با این حال از کجا می دانید که انتخاب درستی انجام می دهید؟ لنوو یا ایسر؟

برای خرید لپ تاپ ها و رایانه های جدید معمولا شما متحمل هزینه زیادی می شوید پس مهم است که مطمئن شوید بهترین گزینه را بر اساس نیاز خود انتخاب می کنید. در حالی که ایسر و لنوو هر دو طیف وسیعی از دستگاه ها و محصولات مختلف را دارند، ما بر روی لپ تاپ ها تمرکز خواهیم کرد. مهم است که قبل از اقدام به خرید لپ تاپ جدید، تا آنجا که می توانید اطلاعاتی در مورد هر دو تولید کننده رایانه بدانید.

ممکن است به این مقاله نیز علاقه داشته باشید

ایسر

برند ایسر

ایسر یک شرکت چند ملیتی تایوانی است که مقر اصلی آن در شهر تایپه، تایوان است. آن ها طیف گسترده ای از محصولات و دستگاه های الکتریکی را تولید می کنند. این محصولات شامل لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت، مانیتور رایانه و گوشی های هوشمند است. ایسر همچنین دارای یک مارک تجاری مخصوص بازی مخصوص به نام Predator است.

در سال 2015، ایسر به عنوان ششمین فروشنده رایانه های شخصی در جهان قرار گرفت. این آمار ممکن است چشمگیر به نظر برسد. اما در مقایسه با Lenovo در همان رتبه بندی، ایسر در واقع بسیار کوچکتر است. لنوو با بیش از دو برابر سهم بازار ایسر در سال 2015 به عنوان فروشنده شماره یک رایانه های شخصی رتبه بندی شد. اگرچه ایسر ممکن است یک شرکت کوچکتر از لنوو باشد، اما این به معنای پایین بودن محصولات آن ها نیست.

خواهید دید که ایسر هنوز یک بازیگر اصلی در دنیای الکترونیک، به ویژه کامپیوتر و لپ تاپ است. خود این شرکت بیش از 7000 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند. آن ها حدود 95000 مکان مختلف نمایندگی را در 160 کشور مختلف اداره می کنند. با وجود چنین حضور گسترده ای در سراسر جهان، جای تعجب نیست که ایسر یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان رایانه های لپ تاپ و دسکتاپ است.

لنوو

برند لنوو

Lenovo یک شرکت چند ملیتی چینی است که دارای دو دفتر مرکزی در هنگ کنگ چین و کارولینای شمالی ایالات متحده است. Lenovo طیف گسترده ای از محصولات مختلف فن آوری را طراحی و تولید می کند. دامنه محصولات آن ها شامل رایانه های رومیزی، لپ تاپ، تبلت، تلفن های هوشمند و تلویزیون های هوشمند است.

دنیای کامپیوتر توسط این شرکت عظیم فتح شده است. در سال 2018، آن ها شماره یک ارائه دهنده TOP500 Supercomputer بودند. گرچه ممکن است آن ها با شروع فروتنانه از سال 1984 تاسیس شده باشند، اما بدون شک، لنوو رونق گرفته است. لنوو که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رایانه در جهان شناخته می شود، در حال حاضر 52000 نفر برای این شرکت مشغول به کار اند و دارای نمایندگی در بیش از 160 کشور است.Lenovo بیش از 43 میلیارد دلار فروش داشته است و در چند سال گذشته مرتباً با بهترین محصولات در بهترین گروه لپ تاپ حضور داشته است.

از نظر کیفیت ساخت، لنوو بهتر است یا ایسر ؟

بررسی کیفیت ساخت ایسر:

بررسی کیفیت ساخت ایسر

با نگاهی دقیق به برخی از اجزای خاص لپ تاپ های ایسر، ویژگی های فوق العاده ای پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، Acer Aspire E15، که یکی از پر فروش ترین ها در آمریکای شمالی است، از پردازنده Intel core i5-7200U بهره می برد. برخی دیگر از لپ تاپ های ایسر دارای پردازنده ای تا حدودی قدرتمندتر هستند. لپ تاپ Predator 17 آن ها یک لپتاپ بازی است. بنابراین برای پشتیبانی از عملکرد بهتر در بازی، این مدل دارای پردازنده Intel Core i7-7700HQ است. همچنین با فضای ذخیره سازی زیادی همراه است: 16 گیگابایت RAM DDR4 ،1 ترابایت HDD و 256 گیگابایت SSD.

چنین حجم گسترده ای از حافظه و ذخیره سازی برای یک لپ تاپ بازی ضروری است. سایر مدلهای تجاری و سبک وزنتر لپ تاپ های Acer تقریباً به همان اندازه ویژگی ندارند. همانطور که گفته شد، ایسر هنوز هم در بسیاری از مدل های دیگر لپ تاپ خود مقدار زیادی RAM و فضای ذخیره سازی ارائه می دهد.

Acer Aspire E15 پرفروش ترین لپ تاپ تجاری آن ها با 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت RAM DDR4 همراه است. این مقدار فضا و حافظه برای استفاده روزمره از کامپیوتر مناسب است. ویژگی های سخت افزاری مشابه را می توان در یکی از لپ تاپ های سبک ایسر، Acer Swift 5 مشاهده کرد. هر سه لپ تاپ ذکر شده در اینجا برای کیفیت تصویر و وضوح عالی از ویژگی Full HD برخوردار هستند. به طور کلی، ایسر تمایل به ارائه یک سخت افزار عالی در رایانه های خود دارد. ویژگی هایی که در برخی مدل ها رقابتی و هم تراز با Lenovo است.

کیفیت ساخت لنوو:

بررسی کیفیت ساخت لنوو

لپ تاپ های لنوو به طور کلی از یک سری اجزای عالی برخوردار هستند. در اینجا ما یک لپ تاپ محبوب تجاری، سبک و بازی را مقایسه خواهیم کرد. با این اوصاف اجازه دهید به برخی مشخصات لپ تاپ های آن ها اشاره کنیم. Lenovo طیف گسترده ای از لپ تاپ های تجاری را ارائه می دهد، Lenovo 320 با پردازنده Intel Core i5-7200U و 8 گیگابایت RAM DDR4 همراه است. در واقع بسیار شبیه Acer’s Aspire E15 است.

صفحه کوچکتر ممکن است بعلاوه اضافه شده برای کسانی که به دنبال قابلیت حمل هستند. بیشتر لپ تاپ های Lenovo اکنون برای وضوح بیشتر به صفحه نمایش های HD مجهز شده اند. گزینه بسیار سبک وزن Lenovo Yoga 720 است. نه تنها صفحه نمایش این لپ تاپ HD است بلکه یک صفحه نمایش لمسی نیز هست.720 Yoga از یک سخت افزار مشابه 320 تشکیل شده است، به لطف مانیتور انعطاف پذیر، ویژگی “حالت تبلت” به آن افزوده شده است.

جایی که اجزای Lenovo در رقابت ممکن است کم بیاورند، در رقابت لپ تاپ گیمینگ است. Lenovo به اندازه مارک های دیگر مانند Acer در تولید لپ تاپ های بازی متمرکز نیست. به طور کلی، اجزای سخت افزار لپ تاپ های لنوو از نظر تجاری یا لپ تاپ های سبک با رقبای خود برابر هستند. با این حال، اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ گیمینگ هستید، Lenovo شاید بهترین گزینه شما نباشد.

تنوع محصولات لنوو بیشتر است یا ایسر ؟

محصولات ایسر

 وقتی از نظر طراحی به دو برند ایسر و لنوو در کنار هم نگاه می کنید، لپ تاپ های ایسر کمی عقب هستند. در حالی که آن ها شروع به رقابت می کنند، اما هنوز بهتر از Lenovo نیستند. ایسر مجموعه کوچکی از محصولات دارای ویژگی های جالب و کاربردی طراحی است. به عنوان مثال، Acer Swift 5 بسیار سبک است. این ویژگی های طراحی آن را از نظر قابلیت حمل کامل می کند. لپ تاپ مخصوص بازی، Predator 17 دارای ویژگی های برجسته ای است. این مدل با خطوط قرمز پر زرق و برق و ظاهری جذاب منعکس می شود.

لپ تاپ های ایسر در مقیاس قیمت دقیقاً پایین تر از Lenovo قرار می گیرند. با در نظر داشتن این موضوع، این واقعیت که آن ها از نظر طراحی عقب هستند، می تواند بازتاب این موضوع باشد.

وقتی نوبت به طراحی می رسد، قطعاً لنوو سعی دارد با برخی از لپ تاپ های خود انقلابی ارائه دهد. Yoga Y720 نمونه بارز این موضوع است. در حالی که به عنوان یک لپ تاپ سبک طبقه بندی می شود، از عناصر طراحی اضافه شده برای تبدیل شدن به یک تبلت برخوردار است. صفحه می تواند به سمت راست تا شود و شما می توانید به طور یکپارچه بین “حالت رایانه” و “حالت تبلت” جابجا شوید. همه لپ تاپ های آن ها از طراحی غیرمعمولی برخوردار نیستند اما آنچه آن ها ارائه می دهند انواع مختلف سبک های مختلف در انواع مختلف لپ تاپ است.

Yoga Y720

Lenovo ThinkPads به دلیل طراحی و کیفیت عالی ای که دارد ستایش زیادی می شود. آنها همیشه در سراسر دنیای تجارت بسیار محبوب بوده و هستند. دلیل این امر این است که ThinkPads از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قابل حمل و در عین حال کاربردی طراحی شده است.

از نظر قیمت، خرید کدامیک به صرفه تر است؟ لنوو یا ایسر ؟

لپتاپ ایسر

وقتی نوبت به قیمت می رسد، ایسر را می توان یکی از ارزان ترین مارک های لپ تاپ موجود در بازار دانست. به طور کلی، لپ تاپ های ایسر تمایل دارند که برای لپ تاپ های تجاری از حدود 600 دلار شروع کنند و برای لپ تاپ های بازی خود به بیش از 1500 دلار افزایش دهند.

با این وجود همه لپ تاپ های آن ها مقرون به صرفه نیست. به عنوان مثال برخی از لپ تاپ های مخصوص بازی آن ها بسیار گران هستند. همه چیز به این بستگی دارد که شما به دنبال خرید چه نوع لپ تاپی هستید.

در مقایسه با مارک های دیگر لپ تاپ موجود در بازار و به طور خاص. لنوو، قیمت های آن ها رقابتی است. لپ تاپ های ایسر گرچه تقریباً ارزان تر از لنوو نیستند، تقریباً یکسان هستند. این تفاوت در دسته های تجاری، وزن سبک و بازی اعمال می شود. با قیمت مناسب، لنوو محصولات متنوعی را با قیمت متفاوت ارائه می دهد. بیشتر قیمت آن ها با مارک های مشابه قابل رقابت است.

لپ تاپ های تجاری Lenovo از حدود 600 دلار و لپ تاپ های سبک از حدود 750 دلار شروع می شوند. لپ تاپ های مخصوص بازی، اگرچه به قدرت ایسر نیستند، اما می توانید از حدود 1500 دلار خریداری کنید.

لپتاپ لنوو

لپ تاپ های مخصوص بازی و آن مدل هایی که دارای طراحی های نوآورانه و مدرن تری هستند هزینه های قابل توجهی دارند. در مجموع، اکثر لپ تاپ های لنوو در یک قیمت مقرون به صرفه قرار دارند. قیمت Lenovo کمی بالاتر از Acer است اما نه به مقدار زیادی. لنوو طرح ها و گزینه های مختلف زیادی را ارائه می دهد. به همین دلیل، ممکن است برای شما آسان تر باشد که لپ تاپی با مشخصات بهتر را در قیمت مورد نظر خود پیدا کنید.

جایگاه ایسر

به راحتی می توان گفت که مناطق مختلفی وجود دارد که ایسر در آن ها فروش بیشتری دارد. اول و مهمترین، ایسر ارزش بالایی دارد و لپ تاپ های ارزان قیمت را ارائه می دهد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ جدید بدون هزینه ی زیاد هستید، ایسر گزینه خوبی است. ایسر همچنین محصولات متنوعی را ارائه می دهد و اکنون مجموعه کوچکی از طرح های ابتکاری در بازار عرضه شده است.

مخصوصاً رایانه های تجاری ایسر از طراحی و ساخت خوبی برخوردار هستند. آن ها با سخت افزار عالی ارائه می شوند و در سراسر ایالات متحده بسیار محبوب هستند. ایسر همچنین در مقایسه با لنوو، لپ تاپ های گیمینگ بهتری را ارائه می دهد. آن ها بهتر طراحی شده اند و اجزای کلی بهتری دارند.

دیگران درباره ACER چه می گویند؟

به طور کلی، به نظر می رسد لپ تاپ های ایسر مورد استقبال اکثر مشتریان خود قرار گرفته اند. بیشتر بررسی ها نظرات و تمجیدهای مثبت برای طراحی آن ها و همچنین ارزش پول را نشان می دهد.

هرگونه بررسی منفی به کیفیت مربوط می شود. با این حال، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ایسر چنین قیمت های رقابتی را برای رایانه های خود ارائه می دهد، جای تعجب نیست که کیفیت ممکن است از مارک های گران قیمت پایین تر باشد.

یک مقایسه کلی: لنوو یا ایسر

چه زمانی باید ایسر را انتخاب کنید؟

ایسر بهترین گزینه برای جستجوی لپ تاپ مخصوص بازی است. لپ تاپ های آن ها با فضای ذخیره سازی بهتر طراحی و ساخته می شوند. آن ها با قیمت های مشابه لپ تاپ های بازی Lenovo به بازار عرضه می شوند. اگر به دنبال یک لپ تاپ سبک هستید، ایسر نیز بهترین گزینه است. Swift 5 برنده جایزه آن ها از هر لپ تاپ لنوو سبک تر است.

ایسر از نظر طراحی آنقدر تمرکز متنوعی ندارد. از آنجا که قیمت های ایسر نیز معمولاً مقرون به صرفه تر از لنوو هستند، اگر بودجه کمتری داشته باشید گزینه بهتری هستند و از ظاهر کلی لپ تاپ خود راضی خواهید بود.

چه زمانی باید لنوو را انتخاب کنید؟

لپتاپ لنوو

اگر می خواهید گزینه های بیشتری داشته باشید، Lenovo بهترین انتخاب است. با تنوع گسترده ای از مدل ها، شما می توانید لپ تاپ مورد نظر خود را راحت پیدا کنید. لپ تاپ های لنوو از بسیاری از مدل های برنده جایزه برخوردار است، بنابراین شما می دانید که دستگاهی کاملاً تایید شده خریداری می کنید.

لپ تاپ های Lenovo کمی کیفیت بهتری دارند، بنابراین اگر به دنبال لپ تاپی هستید که ساخته شده باشد تا دوام بیاورد، آن ها گزینه بهتری هستند. بسیاری از مشتریان از ماندگاری رایانه های لنوو تعریف می کنند. در صورت تردید در صرف هزینه کمی بیشتر، این فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید.

نتیجه گیری:

وقتی نوبت به انتخاب یک برنده می رسد، قطعاً یک رقابت نزدیک بین ایسر و لنوو وجود دارد. هر دو تولید کننده چند لپ تاپ عالی در بازار دارند. ایسر و لنوو در بحث ارزش پول و مقرون به صرفه بودن تا حدود زیاد مثل هم هستند. این تا حدودی باعث می شود گیج شوید و دقیقاً ندانید که لنوو را ترجیح می دهید یا ایسر.

اگرچه ایسر ممکن است کمی مقرون به صرفه باشد، اما لنوو کیفیت بهتری دارد. هر دو برند طیف گسترده ای از انواع مختلف لپ تاپ را ارائه می دهند. در حالی که لنوو از تنوع و نوآوری و مدل های بیشتری برخوردار است، ایسر در برخی از انواع لپ تاپ ها عملکرد بهتری دارد. به عنوان مثال، لپ تاپ های بازی یا گیمینگ Acer نسبت به Lenovo بسیار برتر هستند. همه چیز بستگی به نوع لپ تاپی دارد که به دنبال آن می گردید.

اگر مجبور بودیم یک برنده انتخاب کنیم، باید لنوو باشد، اما این یک پیروزی کوچک است. طراحی های نوآورانه و اجرای با کیفیت Lenovo به آن امتیاز می دهد یا به نوعی موجب برتری آن نسبت به ایسر می شود. با توجه به قیمت های رقابتی، فکر می کنیم بهتر است کمی بیشتر برای یک سیستم هزینه کنیم که عمر طولانی تری داشته باشد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *