مجله تکنولوژی, معرفی محصول

دوربین های جدید با لنز بدون آینه به جای دوربین های DSLR

لنز های بدون آینه

این هفته اخبار جدید در دنیای دوربین ها در مورد لنز های بدون آینه جدید برای انواع دوربین ها از جمله Sigma ،Tamron و 7Artisans وجود دارد. این اخبار نشان می دهد دنیای دوربین در حال بیرون آمدن از حالت رکود ناشی از همه گیری کرونا است. این بیماری باعث به وجود آمدن فاصله زیادی بین تولید لنز های با آینه و بدون آینه شده است.

در فاصله چند روز، ما شاهد معرفی لنز های بدون آینه جدید و هیجان انگیز برای پایه اصلی همه دوربین های Sigma ،Tamron و 7Artisans بوده ایم. اکنون Canon نیز با برخی اختراعات جدید که توسط Canon News افشا شده است. به دور این رقابت ها پیوسته است. برخی از اعداد اولیه منتشر شده، بسیار امیدوارکننده اند مانند f/1.4 برای اتصال به پایه RF.

تأثیر کرونا بر معرفی و عرضه لنز های بدون آینه

شکی نیست که این بیماری همه گیر در زنجیره تأمین و تولید، لنز های بدون آینه کانن و نیکون وقفه بزرگی ایجاد کرده است. در ماه می، برند نیکون مجبور شد رسماً منکر ضرر لنز های Z-mount به علت تاخیر در فروش خود شود.

اما این هفته نیکون نشان داد که لنز های بدون آینه آن واقعاً خلاقانه اند. اگرچه برخی از آن ها «در حال توسعه» عنوان شده اند، اما به سرعت در حال ارائه و پیشرفت هستند. برای لنز های سابق DSLR چه اتفاقی می افتد؟ در مورد آن ها اخبار کاملاً برعکس است. دیروز شنیدیم که سونی فروش دوربین های DSLR خود در ایالات متحده را به طور رسمی متوقف کرده است. احتمالا اخبار لنز های بدون آینه روند فروش دوربین های Canon EF-mount و Nikon F-mount را نیز متوقف خواهد کرد.

سونی

در مقابل، دوربین های فول فریم بدون آینه برند سونی برنده های واضح رقابت فروش لنز در این هفته بوده اند. تا حدودی می توان گفت اکنون بازار در دستانی سونی است. زیرا به راحتی می توان گفت قدرتمند ترین دوربین های بدون لنز اکنون ساخته شرکت سونی اند.

Tamron

Tamron 35-150mm f/2-2/8 نیز برای دوربین E-mount یک گزینه جدید و بسیار جالب بوده است. این گزینه برای کسانی مناسب است که به محدوده کانونی بسیار متنوع به همراه حداکثر دیافراگم روشن در یک محیط بسته و نسبتاً کوچک نیاز دارند.

Sigma

همچنین معرفی لنز بدون آینه Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG DN OS Sports نیز برای دارندگان دوربین های سونی، پاناسونیک و Leica به شدت هیجان انگیز بود. بر خلاف لنز های قدیمی Sigma برای دوربین های DSLR. این لنز ها زوم وسیعی را با قیمت نسبتاً پایین 1499 دلار ارائه می دهند. بر خلاف اطلاعیه های جدید Tamron، این دستگاه نیز به زودی ارائه خواهد شد. زیرا سایت پیش فروش این مدل از 27 آگوست باز خواهد شد.

Artisans

اما سهم فروش این هفته فقط برای این دوربین های بدون فریم و فول فریمی که در بالا گفته ایم نبوده است. بلکه تولیدکننده چینی 7Artisans نیز یک لنز فوق العاده سبک با فوکوس دستی 50 میلی متری f/0.95 را برای دوربین های سونی، فوجی فیلم، کانن و نیکون APS-C و همچنین دوربین های چهار سوم بدنه از برند های المپوس و پاناسونیک را معرفی کرده است.

لنز های بدون آینه چینی

Nikon

احتمالاً نمادین ترین تغییرات متعقل به، Nikon Zfc است که عملاً یک کلون بدون آینه از Nikon FM2 SLR است. همچنین معرفی TTArtisan پنجاه میلی متری، باعث درز خبر وجود این مدل نیکون شده است. نیکون اولین لنز های سه قسمتی را روی سری Z نصب می کند که دارای یک ظاهر یک پارچه با دوربین اصلی هستند. ارائه f/1.2 ،35mm f/1.4 و 17mm f/1.4 این سوال را ایجاد می کند که نیکون برای پاسخگویی به موقع به تقاضای مشتریان با چه سرعتی می خواهد آن ها را تولید کند.

شیشه های حرفه ای

با آن که این هفته چنین طیف گسترده ای از لنز های بدون آینه روانه بازار شده است. این واقعیت را نمی توان نادیده گرفت که دوربین های DSLR و تعداد زیادی از لنز های آن هم چنان موقعیت خود را حفظ کرده اند. اما کیفیت و نوآوری لنز های جدید بدون آینه واقعاً چشمگیر است و احتمالاً 2021 را تبدیل به یک نقطه عطف در تاریخ دوربین ها خواهد کرد.

مقایسه لنز های بدون آینه و آینه دار

این هفته ما دو ماکرو عالی و جدید از دوربین های بدون آینه نیکون و کانن را بررسی کرده ایم. دو مدل: Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S و Canon 100mm f/2.8L Macro IS USM. در حالی که هنوز مشکلاتی در ترکیب این دو دوربین و لنز های بدون آینه آن وجود دارد. اما اکثر این مشکلات تا پایان سال برطرف خواهند شد.

علاوه بر این، تقریباً هر لنز بدون آینه جدیدی که معرفی شده در درجه اول با دوربین DSLR معادل خود مقایسه شده است. تفاوت قابل توجهی که در کیفیت دوربین ها وجود دارد بسیار جذاب است. البته این تفاوت طبیعی است، زیرا طراحی لنز های بدون آینه بسیار پیچیده تر است. این طراحی به آن ها اجازه می دهد. وضوح سطوح را به حد لبه به لبه برساند و زوایای لنز را در دیافراگم های وسیع هم کنترل کنند.

رقابت لنز های بدون آینه با دوربین های DSLR

البته، همه ی این ها ادامه روندی است که از از سال 2020 شروع شده است. آمار و ارقام CIPA نشان می دهد در اولین سال عرضه همچنان دوربین های DSLR بیشتر از لنز های بدون آینه در دستان مردم حمل شده اند. مطمئناً این بدان معنا نیست که لنز های بدون آینه ضعیف هستند یا ارزش توجه ندارند. بلکه به دلیل آن که اکنون بدنه بازار در دستان لنز ها و دوربین های DSLR است. در چنین موقعیتی شکست دادن آن ها توسط لنز های بدون آینه کمی دشوار است.

اما اخیراً سر و صدای زیادی در مورد حضور Nikon Z9 و Canon EOS R3 در المپیک به گوش می رسد. به نظر می رسد دو دوربین فول فریم بدون آینه به خوبی رقابت های ورزشکاران را ثبت کرده اند. سیل اعلامیه ها در مورد لنز جدید در این هفته نشان می دهد که لنز های بدون آینه در حال حاضر تنها دوربین های جدید شهر المپیک هستند. مسئولان آن جا احتمالاً به طور کل از خرید هرگونه دوربین جدید از نوع DSLR خودداری کرده اند.

لنز های بدون آینه در المپیک

منبع :

techradar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *