سیستم عامل, ویندوز

فواید آپدیت کردن ویندوز و اهمیت نصب بروزرسانی ها

فواید آپدیت ویندوز

در حالی که بسیاری از کاربران ویندوز به دنبال غیر فعال کردن و جلوگیری از آپدیت خودکار ویندوز 10 یا دیگر نسخه های ویندوز هستند، باید بدانیم که آپدیت هایی که هر چند وقت ارائه می شوند، نقص ها و باگ هایی را پوشش می دهند که نصب آن ها به بهبود کارایی سیستم شما کمک می کند و در واقع نصب آپدیت های ویندوز برای شما فواید بسیاری خواهد داشت.

بیشتر آپدیت های هر ماه ویندوز شامل به روزرسانی های امنیتی است که از فواید این بروزرسانی ها به شمار می رود. مسائل امنیتی بدترین نوع ممکن است زیرا ممکن است توسط بدافزار ها یا هکر ها مورد سوء استفاده قرار گیرد. این نوع شرایط به طور منظم در بخش های مختلف ویندوز شناسایی می شوند، ActiveX ،IIS ،Internet Explorer و Net Framework. فقط نمونه هایی از آن هستند. سایر آپدیت ها مشکلات دیگر ویندوز را برطرف می کند. اگرچه آن ها هیچ گونه مسئولیتی در قبال آسیب پذیری های امنیتی سیستم شما ندارند، اما ممکن است بر پایداری سیستم عامل شما تأثیر بگذارند.

کدی که سیستم عامل ویندوز را تشکیل می دهد شامل حفره های حلقه امنیتی، خطا ها، ناسازگاری ها یا عناصر نرم افزاری قدیمی است. به طور خلاصه ویندوز کامل نیست و همه ما این را می دانیم. جدید ترین patch های امنیتی ویندوز، آسیب پذیری ها و خطاهای موجود در ویندوز و نرم افزارهای مرتبط را برطرف می کنند و گهگاه ویژگی های جدیدی را به آن اضافه می کنند. این فواید اساساً برای ما این مسئله را واضح می کنند که چرا باید به طور منظم آپدیت های ویندوز را نصب کنیم.

مسائل امنیتی به طور منظم در قسمت های مختلف سیستم عامل ویندوز از جمله بستر اصلی شناسایی می شوند. توجه داشته باشید که حتی اگر از نرم افزار های آنتی ویروس استفاده می کنید، این به روزرسانی ها لازم و ضروری هستند، زیرا ممکن است این نرم افزار به اندازه کافی شما را در برابر مشکلات امنیتی ویندوز محافظت نکند.

عواقب نصب نکردن آپدیت های ویندوز

عواقب آپدیت نکردن ویندوز

لازم است در کنار ذکر فواید نصب این به روزرسانی ها، عواقب احتمالی عدم نصب آپدیت ها نیز ذکر شود. این عواقب شامل نواقص امنیتی، آسیب رساندن به نرم افزار، از دست رفتن داده ها یا سرقت هویت است. هر ساله بدافزار ها باعث خسارت میلیون ها دلار در سراسر جهان می شوند. دلیل اصلی این است که کاربران نرم افزار های مهم یا آپدیت سیستم عامل خود را نصب نمی کنند و به بدافزار اجازه می دهند از خلا های موجود در هر نرم افزاری که تاکنون ساخته شده است، استفاده کند. آسیب پذیری ها به طور بالقوه می توانند در عرض چند ساعت شناخته شوند. بنابراین هنگامی که یک به روزرسانی امنیتی در دسترس است، شما باید برنامه ریزی کنید تا برای محافظت از سیستم خود در برابر حملات بدافزار ها، آن را نصب کنید. در ادامه لیستی از برخی انواع آپدیت های موجود در هر ماه از مایکروسافت گرفته شده است.

به روز رسانی های مهم

Critical Updates یک راه حل گسترده برای یک مشکل خاص است که به رفع یک مشکل مهم و غیر مرتبط با امنیت می پردازد.

به روز رسانی های امنیتی

به روزرسانی های امنیتی به طور گسترده ای برای آسیب پذیری مربوط به امنیت منتشر شده است. آسیب پذیری های امنیتی با توجه به دقت آن ها ارزیابی می شوند. درجه دقت در بیانیه امنیتی مایکروسافت بسیار مهم (critical)، مهم (important)، متوسط (moderate) یا پایین (low) نشان داده شده است.

چرخه های ماهانه

چرخه ماهانه نسبتاً جدید است. این بخش مجموعه ای آپدیت شده و تجمعی هستند. از فواید این برنامه ها، آپدیت های امنیتی و قابلیت اطمینان ویندوز هستند که برای نصب آسان در Windows Update ،WSUS ،System Center Configuration Manager و Microsoft Update Catalog توزیع می شوند. چرخه ماهانه مختص محصول (product specific) است، در یک آپدیت هم به مسائل امنیتی جدید و هم به موارد غیر امنیتی می پردازد و به طور فعال شامل بروزرسانی هایی است که در گذشته منتشر شده اند.

همانطور که در تیتر قبل درباره درجه دقت امنیتی صحبت کردیم، این چرخه های ماهانه به عنوان یک “مهم (important)” در بخش آپدیت ویندوز طبقه بندی می شود و اگر تنظیمات Windows Update شما برای دانلود و نصب خودکار به روزرسانی های مهم پیکربندی شده باشد، به طور خودکار دانلود و نصب می شود که از فواید دیگر آپدیت های ویندوز است.

بسته های خدمات

بسته های خدمات مجموعه ای آزمایش شده و تجمعی از همه اصلاحات سریع، آپدیت های امنیتی، آپدیت های مهم و سایر به روزرسانی ها است. علاوه بر این بسته های خدمات ممکن است حاوی رفع مشکلات اضافی باشد که از زمان انتشار محصول به صورت داخلی پیدا شده است. بسته های خدمات ممکن است حاوی تعداد محدودی از تغییرات یا ویژگی های طراحی درخواست شده توسط مشتری باشند و به فواید آپدیت های ویندوز بیافزایند.

تست کردن

تست کردن آپدیت ویندوز قبل انتشار

این مورد از فواید آپدیت ویندوز به شمار نمی رود اما مایکروسافت آخرین به روزرسانی ها را قبل از انتشار در سه شنبه دوم هر ماه آزمایش می کند. متأسفانه تعداد نامحدودی پیکربندی سخت افزار و نرم افزار وجود دارد که می تواند در کامپیوتر ویندوز وجود داشته باشد. آزمایش همه سیستم های رایانه ای تقریباً غیرممکن است.

وقتی آپدیت ویندوز مشکلی ایجاد می کند، احتمالاً به دلیل وجود یک نرم افزار یا درایور است که با بروزرسانی مشکلی دارد، نه خود آپدیت. ایجاد گروهی از دسکتاپ ها و سرور ها برای تست آخرین آپدیت ها بسیار مهم است. پس از اعمال آپدیت ها در تست، رایانه ها هرگونه بی نظمی در رفتار سیستم های تست شده را کنترل و مستند می کنند. اگرچه آپدیت های مایکروسافت به ندرت مشکلی ایجاد می کنند، اما علت وجود یک گروه آزمایشی شناخته شده است. اگر حداقل پس از یک هفته حضور در گروه تست، خوب باشد استفاده از آن آپدیت های تست شده برای تولید کاملاً ایمن است.

نتیجه

برای محافظت از سیستم های خود در برابر حملات مخرب، نصب آپدیت های امنیتی بسیار مهم است. در درازمدت نصب به روزرسانی های نرم افزاری، نه تنها برای دسترسی به ویژگی های جدید، بلکه داشتن یک سیستم امن از نظر کشف حفره های حلقه امنیتی در برنامه های منسوخ شده نیز مهم است. به نفع خود شما است که سایر آپدیت ها را نصب کنید و با ذکر موارد گفته شده، نصب این آپدیت ها به امنیت سیستم شما کمک کننده خواهد بود.

منبع: zunesis.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *