آموزش, سخت افزار

عیب یابی و خرابی انواع پرینتر های HP

عیب یابی پرینتر HP

ما در این مقاله  با نام ” عیب یابی و خرابی انواع پرینتر های HP ” به دنبال بررسی و عیب یابی و خرابی انواع پرینتر های HP هستیم. پرینتر ها برند های متفاوتی دارند که یکی از این برند ها برند، اچ پی می باشد.

کمپانی اچ پی از سال های گذشته با تولید محصولات با کیفیت و استفاده از مواد اولیه درجه یک توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. همه ساله افراد زیادی از این کمپانی خرید می کنند و از آن راضی هستند.

اما در برخی مواقع ممکن است به دلیل استفاده نادرست و گاها داشتن عیب های جزئی پرینتر های مختلف دچار خرابی و عیب شوند. پرینتر های اچ پی نیز از این امر مستثنی نیستند و علاوه بر تمام ویژگی هایی که بیان کردیم پرینتر های اچ پی نیز دچار مشکل می شوند.

بررسی مشخصات و خرید انواع پرینتر اچ پی

شما می توانید برای خرید انواع پرینتر و بررسی دقیق مشخصات آنها بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

در ادامه چند نمونه از عیب ها و مواردی که ممکن است با آن رو به رو شوید را برای شما بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع خرابی های پرینتر

1. اتصالات دستگاه

اولین قدم این است که دستگاه را درست متصل کرده باشید. به این نکته دقت کنید که تمام کابل های مربوط به پرینتر را درست وصل کرده باشید. اگر از درست بودن اتصال ها اطمینان ندارید، پرینتر را خاموش کرده و کابل ها را جداکنید. سپس به طور مجدد تمام کابل ها را به صورت درست به دستگاه متصل نمائید.

2. مشکلات کارتریج یا هد دستگاه

ممکن است کارتریج و یا هد های دستگاه شما به طور صحیح در جای خود قرار نگرفته اند و یا ممکن است کارتریج شما خالی باشد و جوهر کافی نداشته باشد. به این نکته دقت کنید که اگر یک کارتریج جوهر خالی باشد باید آن را تعویض کرده و سپس کاتریج و هد ها را نصب کنید.

برای آگاهی از نحوه تعویض کارتریج می توانید بر روی دکمه زیر کیلیک کنید :

3. نصب اشتباه نرم افزار

گاهی ممکن است به دلیل نصب اشتباه نرم افزار پرینتر ها دچار مشکل شوند. اگر به هنگام پرینت گرفتن دستگاه شما پاسخ درستی نمی دهد و یا نرم افزار به درستی کار نمی کند بهتر است نرم افزر را حذف کنید و مجدد آن را نصب کرده و امتحان کنید.

4. ایرادات ناشی از سیستم و کامپیوتر شما

در برخی مواقع امکان دارد مشکل از سیستم شما نباشد. این جمله به این معناست که ممکن است ایرادات ناشی از دستگاه شما باشد. به طور مثال اگر فایروال سیستم شما روشن باشد ممکن است با مشکل مواجه شوید و باید فایروال خود را به صورت موقت خاموش کرده یا پرینتر را درلیست سفید آن قرار دهید.

5. تنظیمات نرم افزار پرینتر

در برخی موارد امکان دارد چاپ شما به درستی صورت نگیرد. در این صورت بهتر است تنظیمات نرم افزار اچ پی خود را چک کنید تا مشخصاتی که انتخاب کرده اید با دستگاه شما همخوانی داشته باشد. همچنین دقت کنید که تنظیمات دستگاه را برای رسیدن به چاپ دلخواهتان درست انتخاب کرده باشید.

6. تمییز کردن کارتریج

یکی از مهم ترین نکاتی که اغلب افراد از آن بی خبرند و به آن توجه نمی کنند، تمیز کردن مداوم کارتریج ها می باشد. البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که بعد از تمیز کردن کارتریج آن را به صورت درست در جای خود قرار دهید تا پرینتر دچار مشکلات بعدی نشود.

7. مشاهده خطا های پرینتر

یکی از راه کار های آسان برای مقابله با مشکلات پرینتر این است که بر روی آیکون HP Printer در قسمت System Tray پایین، سمت راست صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمائید. در قسمت ” Status” در صف چاپ، پیام های خطا برای شما نمایش داده می شود. در اینجا می‌توانید کد خطا هایی که پرینتر شما با آن روبه رو شده است، را مشاهده کنید.

8. گیر کردن کاغذ در دستگاه

یکی از مشکلات دیگر که برای انواع پرینتر ها اتفاق می افتد مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر است. که برای اطلاع بیشتر و دقیق تر از این می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به طور دقیق و کامل از این موضوع مطلع شوید.

حل مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی “رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر” می توانید به لینک مشخص شده مراجعه نمایید.

گاهی ممکن است علت خرابی پرینتر شما هیچ یکی از این موارد نباشد. در این صورت بهتر است به وب سایت رسمی شرکت HP مراجعه کرده و با سرچ مدل پرینتر خود، پرینتر خود را جستجو کنید. سپس روی Support  and  Troubleshootingکلیک کنید.

در نهایت بر روی Solve a Problem  کلیک کنید. تا راه حل هایی که شرکت اچ پی برای انواع خرابی ها را برای دستگاه شما بیان کرده را مشاهده کنید و بتوانید مشکل خود را برطرف کنید.

9. عدم نصب درایور پرینتر

اکثر سخت افزارهای کامپیوتری برای ایجاد هماهنگی با نرم افزارها، نیاز به یک نرم افزار واسط به نام درایور دارند. اگر درایورهای پرینتر شما به درستی نصب نشده باشند، در نتیجه ممکن است پرینتر شما به درستی کار نکند. برای آگاهی از چگونگی رفع این مشکل، می توانید به مطلب آموزش نصب درایورهای پرینتر HP مراجعه داشته باشید.

ما در این مقاله عیب یابی و خرابی انواع پرینتر های HP را بررسی کردیم. امیدواریم این موضوع برای شما مفید بوده باشد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *