مجله تکنولوژی

ظهور تلفن هوشمند 100 دلاری، آغاز عصری جدید؟

Doogee X96 Pro.

نزدیک به 17 سال پیش، نیکلاس نگروپونته با ارائه رایانه برای کودکان به جهت از بین بردن بی سوادی در سراسر جهان از برنامه بزرگ خود، رو نمایی کرد. محصول نهایی، لپ تاپ OLPC XO اولین بار توجه بسیاری را به خود جلب کرد که قرار بود 100 دلار هزینه داشته باشد. اما، از زمان عرضه آن تنها چند میلیون لپ تاپ برای فروش ارائه کرده است و این به عنوان یک شکست تجاری در نظر گرفته می شود.

اما، این میراث آن است که به شکل گیری دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم کمک کرده است. زیرا، جهان را تحت تأثیر قرار داده است و تولیدکنندگان رایانه را مجبور کرده است تا به دستگاه های مقرون به صرفه تری فکر کنند که تاکنون در دسترس مردم قرار نگرفته است. این به ما Netbook (در حالی که رایانه Eee در سال 2007 پخش می شود)، کروم بوک، تبلت و در نهایت، به دلیل صرفه جویی در مقیاس حداقل یک تلفن هوشمند به ما داده است. در اینجا به یک تلفن هوشمند 100 دلاری اشاره می کنیم.

تلفن هوشمند 100 دلاری با نام X96 Pro

این یک تلفن هوشمند 100 دلاری است که در واقع واقعاً قابل استفاده است. این محصول فاصله زیادی با لپ تاپ XO (با صفحه نمایش تک رنگ) دارد که روز های گذشته توجه رسانه های خبر ساز را به خود جلب کرده و به نظر نمی رسد که این محصول ارزان قیمت باشد. در مقایسه، Netbook اصلی دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی بود و سخت افزار آن به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند به عنوان سرور میزبانی وب مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی های Doogee X96 Pro، شامل:

  • اجرای اندروید 11
  • با چهار دوربین در پشت
  • صفحه نمایش 6.5 اینچی HD+
  • همچنین، X96 Pro با تعیین استانداردی برای سطح ابتدایی و گوشی های ارزان قیمت از یک پردازنده هشت هسته ای مبتنی بر ARM به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند.
Doogee X96 Pro

ما شاهد بزرگترین تغییر پارادایم در دهه گذشته بوده ایم و 4G LTE در حال حاضر در این نقطه قیمت با اسلات دو سیم کارت و Wi-Fi سریع ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین گوشی های هوشمند در سال 2021 در تمام رده ها به این مقاله مراجعه کنید.

آینده تلفن های هوشمند چگونه است؟

در سال 2021 و در آینده قابل پیش بینی، دستگاه های موسوم به 8464 (8 هسته ای، 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی) پایه و اساس انتخاب تلفن های هوشمند (یک تلفن همراه که بسیاری از عملکرد های رایانه را انجام می دهد. معمولاً دارای رابط صفحه لمسی، دسترسی به اینترنت و سیستم عاملی است که می تواند برنامه های بارگیری شده را اجرا کند) در همه جا خواهند بود (چه برای مصرف کنندگان و چه برای مشاغل). در حالی که X96 Pro به طور دقیق یک تلفن تجاری هوشمند نیست، وجود صفحه لمس اثر انگشت و اندروید 11 نشان می دهد که از لحاظ تئوری یک پلت فرم امن است.

با افزایش دوره های آنلاین رایگان، محتوای smartphone ویدئویی فراوان با وضوح بالا و حجم عظیمی از متن، هیچ گاه در تاریخ بشریت این همه دانش به این قیمت ارزان و در دسترس بسیاری از افراد نبوده است. بهبود تدریجی جهانی پس از کرونا ممکن است حرکت به سمت دستگاه های ساده تری مانند X96 Pro را که همه کاره و قدرتمند هستند برای تحقق رویای Negroponte و ابتکار OLPC، تسریع کند.

پلتفرم هایی مانند X96 Pro راه را برای تجربه های هیجان انگیزتر برای مشاغل با استفاده از واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) هموار می کنند و این به لطف محاسبات خام و قابلیت های اتصال آن ها است. مشتریان بیشتری را که می توانند همزمان با سازمان های بیشتر به سمت مدل های تجاری کوچک تر بیایند و مدل های SaaS-first را به طور دسته جمعی انتخاب کنند، گسترش دهند.

ویندوز 365 و مایکروسافت 365 توان خود را به صورت نرم افزاری به عنوان یک سرویس، متمرکز کرده اند و با PCaaS که امروزه متداول شده است. اکنون به نظر می رسد زمانی است که نرم افزار ها (و خدمات) توجهات تجاری (و دلار) را از سخت افزار پس بگیرند.

منبع:

www.techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *