آموزش, سخت افزار, مجله تکنولوژی

نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ بدون ایجاد صدمه به آن

ضد عفونی لپ تاپ

یکی از مهم ترین ابزاری که معمولا هر روز از آن استفاده می کنیم، کامپیوتر و لپ تاپ است. تمیز نگه داشتن سخت افزار عاری از میکروب ها همیشه خوب (و کاملاً رضایت بخش) است، اما هنگام مقابله با تهدید ویروسی مانند ویروس کرونا (COVID-19)، ضد عفونی لپ تاپ و کامپیوتر ضروری تر می شود. خوشبختانه، در صورت داشتن ابزار مناسب برای کار، تمرین تکنیک های صحیح تمیز کردن سیستم کار سختی نیست.

از چه چیزی جلوگیری کنیم و از کجا شروع کنیم؟

تصویر 1 ضدعفونی کردن لپ تاپ

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنیم که هنگام تمیز کردن و ضد عفونی کردن لپ تاپ و سیستم های کامپیوتری، از موادی استفاده نکنیم که به سیستم های ما و به صفحه نمایش سیستم آسیب وارد کند.

الکل ایزوپروپیل نسبت به سایر موارد برای تمیز کردن بهتر است. دستمال مرطوب یکبار مصرف الکل بر روی لپ تاپ (صفحه، کلید و بدنه) یکی از بهترین پاک کننده ها می باشد. اگر می خواهید از الکل استفاده کنید رقیق کردن الکل 70٪ ایزوپروپیل با نسبت 1:1 با آب لازم است. سپس از پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن استفاده کنید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که هرگز هیچ مایع پاک کننده ای را به طور مستقیم بر روی لپ تاپ خود اسپری نکنید. همیشه ابتدا بر روی یک پارچه میکروفایبر اسپری کنید تا از ورود مایعات به داخل سخت افزار جلوگیری کرده و آسیب نبینید. قبل از استفاده از هر کدام از روش های تمیز کردن و ضد عفونی کردن در زیر، حتما لپ تاپ خود را خاموش کرده و آداپتور برق را از آن جدا کنید.

با صفحه کلید، پورت ها و دریچه ها شروع کنید

تصویر 2 ضدعفونی کردن لپ تاپ

متداول ترین روش برای تمیز کردن صفحه کلید استفاده از هوای فشرده است. بهتر است از صفحه کلید شروع کنید تا گرد و غبار داخل صفجه کلید که پس از استفاده از هوای فشرده بر روی سایر قسمت ها می نشیند، در مراحل بعدی تمیز گردد.

می توانید از یک بطری هوای فشرده شده استفاده کنید تا گرد و غبار و آشغال های داخل صفحه کلید را تمیز کنید. در حالی که هوای فشرده را در دست دارید و ، به آرامی به درگاه های لپ تاپ خود ضربه بزنید.

دسترسی به دریچه ها و سیستم خنک کننده برخی از سیستم ها راحت نیست اما تمیز کردن سیستم خنک کننده می تواند باعث افزایش عملکرد کلی سیستم و ماندگاری آن شود.

صفحه نمایش را پاک کنید

تصویر 3 ضد عفونی کردن لپ تاپ

بعد از تمیز کردن صفحه کلید نوبت تمیز کردن صفحه نمایش است که باید لکه های آن را به خوبی پاک کرده و ضد عفونی کنید. می توانید از ترکیبی از آب و ایزوپروپیل الکل برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

همیشه پارچه را به جای اسپری کردن مایعات به طور مستقیم روی صفحه نمایش خود، مرطوب کنید. پارچه را بیش از حد مرطوب نکنید.

تمیز کردن تاچ پد

تصویر 4 تمیز کردن لپ تاپ

صفحه کلید و صفحه نمایش کاملاً تمیز هستند و اکنون نوبت تمیز کردن تاچ پد است تا اثر انگشت روغنی و لک های آن برداشته شود. از همان پارچه میکروفایبر استفاده شده در صفحه نمایش برای تمیز کردن استفاده کنید، یا اگر پارچه قبلی بسیار کثیف است، یک پارچه جدید را مرطوب کنید و از آن استفاده کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *