آموزش, اندروید, ترفند, ترفند گوشی, سیستم عامل

راهکار های ضبط تماس در اندروید

ضبط تماس در اندروید

یکی از مواردی که ممکن است مورد نیاز هر کاربری باشد، ضبط مکالمه است. پیش تر از این به شما نحوه ی ضبط مکالمه در آیفون را آموزش دادیم؛ در این مقاله قصد داریم به شما راهکار های ضبط تماس در اندروید را آموزش دهیم با ما همراه باشید.

معرفی 8 نرم افزار ضبط صدا برای اندروید

مسلما هر کاربر به دلایل مختلفی نیازمند ضبط مکالمه ای است که با دیگران برقرار می کند؛ اما آیا این کار قانونی است ؟؟؟

قوانین مرتبط به ضبط مکالمه در هر کشور، ایالت و شهری متفاوت است. گاهی اوقات ضبط مکالمات می تواند دردسر قانونی ایجاد کند. در بعضی ایالت ها ضبط مکالمه باید با رضایت طرفین انجام شود، گاهی اوقات نیز باید با رضایت طرف مقابل انجام شود. در بیشتر موارد بهتر است که قبل از انجام این کار قوانین مرتبط به این موضوع را مطالعه کنید.

در نتیجه ضبط تماس غیر قانونی است و شما فقط در صورتی می‌ توانید مکالمه خود با یک نفر را ضبط کنید که به او اطلاع داده و رضایتش را کسب کرده باشید.

ضبط تماس با Google Voice

یکی از مزیت هایی که Google Voice به کاربران خود ارائه می دهد امکان ضبط مکالمات است. برای برقرای ارتباط با Google Voice ابتدا شما باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس باید قابلیت های ضبط مکالمه را در دستگاه اندروید خود فعال کنید.

1.وارد تنظیمات Google Voice شوید.

2. به پایین صفحه بروید و وارد بخش calls شوید،

ضبط تماس در اندروید

3. در این بخش شما باید روی گزینه Advanced Call Settings بزنید.

ضبط تماس در اندروید

4. و سپس گزینه تماس‌های ورودی (Incoming Call) را فعال کنید.

تنها ایراد این روش این است که شما فقط می توانید مکالمات ورودی را ضبط کنید و برای فردی که با شما تماس می گیرید این امکان وجود ندارد. بعد از فعال کردن Google Voice فقط کافیست حین برقراری تماس گزینه 4 را از کیبورد شماره گیری کنید و برای توقف ضبط نیز گزینه 4 را انتخاب کنید. مکالمات ضبط شده شما در حساب کاربری Google Voice ذخیره می شوند.

ضبط تماس با استفاده از یک دستگاه دیگر

اگر تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر دیگری دارید که از آن استفاده نمی کنید، می توانید آن را به یک دستگاه ضبط مکالمه اندروید تبدیل کنید. تقریبا تمامی دستگاه ها دارای یک نرم افزار ضبط صدا پیش فرض هستند. اگر دستگاه شما دارای این نرم افزار نیست، می توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید.

ضبط تماس با اپلیکیشن های متفرقه

ما در این بخش دو اپلیکیشن کاربردی را به شما معرفی می کنیم و نحوه ی استفاده از آن را به شما آموزش می دهیم ، شما می توانید از آن ها بهره ببرید.

ضبط تماس با ACR

ضبط تماس با Google Voice در عین سادگی که دارد، محدودیت هایی را نیز با خود به همراه دارد. ACR ویژگی هایی منحصر به فرد و برتری نسبت به Google Voice دارد، مانند: ضبط خودکار تماس و ضبط مخفیانه و… . ACR جزو اپلیکیشن های کاربردی است که ما در این مقاله به شما معرفی کرده ایم.

در حال حاضر ACR در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار کاربران قرار دارد که تنها علت تفاوت این دو نسخه به علت موارد زیر است: در نسخه پولی، تبلیغات حذف شده و شما مستقیما به برنامه دسترسی دارید و امکان شروع ضبط در وسط مکالمه نیز وجود دارد.

بعد از نصب این برنامه شما باید برخی مجوزات مانند: مجوز دسترسی به مخاطبان، میکروفون، تلفن و فضای ذخیره‌ سازی را به اپلیکیشن بدهید.

زمانی که این اپلیکیشن در تلفن همراه شما فعال شود، نوتیفیکیشن فعال شدن ACR در بخش اعلانات نمایش داده می شود. بعد از فعال سازی دیگر نیاز نیست تا شما کاری انجام دهید به هنگام دریافت مکالمه و یا برقراری تماس مکالمات شما ضبط می شوند.

شما می توانید با توجه به نیازتان تنظیمات را مرتبط سازی کنید. برای این کار منوی سمت چپ را بازکنید و وارد بخش تنظیمات شوید. بعد از ورود به تنظیمات، Recording را انتخاب کنید.

دسترسی های متفاوتی در این بخش وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خودتان منوی تنظیمات ضبط را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر می‌ خواهید حالت ضبط خودکار تماس‌ها را متوقف کنید، به پایین صفحه بروید تا گزینه Start Recording را ببینید و آن را به حالت دستی یا Manual تغییر دهید.

برنامه Automatic Call Recorder Pro

یکی از اپلیکیشن هایی که دارای رابط کاربری خوبی است و به عنوان برترین برنامه ضبط مکالمات تلفنی شناخته شده است Automatic Call Recorder Pro است. یکی از ویژگی های جذاب این برنامه امکان Shake to Record است، این قابلیت این امکان را به شما می دهد که با تکان دادن تلفن همراه به راحتی می توانید مکالمات خود را ضبط کنید. ضمنا شما می توانید مکالمات ضبط شده را در سرویس‌ های ابری مانند Google Drive و Dropbox سیو کنید.

و در پایان امیدوارم از این مقاله “راهکار های ضبط تماس در اندروید” به اندازه کافی لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *