مجله تکنولوژی

ساندبار بخریم یا سینمای خانگی ؟ کدامیک انتخاب بهتری است؟

چگونه می توان از تلویزیون خود بهترین کیفیت صدا را دریافت کرد؟ ساندبار یا سینمای خانگی بخریم؟ سؤالی که بیشتر ما در بعضی مقاطع زندگی از خودمان می پرسیم. تلویزیون از نظر فناوری نمایش به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. در واقع تلویزیون ها فناوری هایی را تطبیق داده اند که باعث می شود تجربه مشاهده بسیار جذاب تر به چشم آید.

با این حال، برای لذت بخش تر کردن این تجربه برای گوش ها، ما به یک سیستم صوتی خارجی نیز احتیاج داریم تا به بهبود کیفیت صدا کمک کند. کدام بهتر است، ساندبار یا بلندگوهای سینمای خانگی؟ ما بحث را برای شما تجزیه می کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک از این دو را برای نیاز خود انتخاب کنید.

ساندبار یا سینمای خانگی شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

ساندبار چیست؟

ساندبار یک راه حل جمع و جور برای تامین نیازهای صوتی شما است و این راحتی را برای شما فراهم می کند، زیرا این یک نوار صوتی واحد است که می توانید جلوی تلویزیون خود قرار دهید. ساندبار هر آنچه از خروجی های تلویزیون بیرون آید را تولید می کند. می توانید ساندبار را به تنهایی یا با یک ساب ووفر خارجی تهیه کنید.

با توجه به قدرت ساندبار، معمولاً با کمک ساب ووفرها کمی عمق بیشتری در صدا خواهید دید. ساندبارها ممکن است نوارهای منفرد با بلندگو باشند اما اکثر آنها دارای گزینه های مختلف صوتی از جمله صدای فراگیر هستند.

ساندبار چیست؟

بلندگوهای سینمای خانگی چیست؟

بلندگوهای سینمای خانگی به طور معمول در مجموعه ها قرار می گیرند و به این معنی است که امکان تنظیم صدای مناسب فراگیر را فراهم می کنند. شما چندین بلندگو را تنظیم می کنید که می توانید در اطراف اتاق قرار دهید و این بدان معناست که از هر زاویه ای صدا دریافت می کنید. با این حال، این با هزینه انجام می شود، زیرا آن ها فضای بسیار بیشتری را به خود اختصاص می دهند و برای راه اندازی کمی پیچیده تر هستند.

بلندگوهای سینمای خانگی چیست؟

آیا هر دو راه حل راهی برای ارتقا سیستم صوتی از بلندگوهای داخلی در تلویزیون است یا خیر؟

به طور خلاصه، بله. بلندگوهای سینمای خانگی یا ساندبار هنگامی که تنظیم می شوند، یک تفاوت بزرگ نسبت به بلندگوهای داخلی تلویزیون ایجاد می کنند. البته، اینکه ارتقاء کیفیت صدا تا چه اندازه قابل توجه است به کیفیت دستگاه خروجی صوتی که شما تهیه می کنید نیز بستگی دارد.

مقاله مرتبط

یک تصور غلط این است که ساندبار فقط یک بلندگو است اما هر ساندبار دارای چندین بلندگو در یک نوار است. از آنجا که تمام بلندگوها در آن نوار تعبیه شده اند، ساندبار می تواند به راحتی روی قفسه قرار گرفته و یا با تلویزیون شما روی دیوار نصب شود.

آیا هر دو راه حل راهی برای ارتقا سیستم صوتی از بلندگوهای داخلی در تلویزیون است یا خیر؟

از آنجا که یک ساندبار دارای چندین بلندگو است، اکثر آن ها صوتی فراگیر را ارائه می دهند. در واقع شما با ساندبار نمی توانید فضای اطراف خود را با صدا احاطه کنید اما به سبب وجود چندین اسپیکر، تنظیمات صدای مختلفی در اختیار شما قرار دارد.

اگر از ساند بار به تنهایی استفاده می کنید، هرچه صداهای باس و فرکانس پایین کمتر باشد، موسیقی متن صدا واضح تر و مناسب تر می شود. اما اگر قصد دارید تا صداهای فرکانس پایین و باس را نیز به خوبی پوشش دهید، باید از یک ساندبار به همراه ساب ووفر استفاده کنید.

اکثر ساب ووفرها فقط یک منبع خروجی بی سیم دارند و این امکان را برای راه اندازی منظم فراهم می کند. آن ها همچنین به اندازه کافی صدا تولید می کنند تا گوش شما را راضی کند. یک ساند بار همراه با ساب ووفر باعث افزایش صدای برنامه های تلویزیونی و فیلم هایی می شود که روزانه تماشا می کنید.

مقایسه ساندبار و سینمای خانگی

اگر به دنبال پیشرفت صوتی در مشاهده روزانه تلویزیون هستید، در این صورت یک ساندبار برای شما مناسب است. یک ساندبار، کیفیت استثنایی را برای فیلم ها ارائه می دهد.

چرا یک ساندبار را انتخاب کنید؟

بلندگوهای سینمای خانگی کمی آزادی بیشتری به شما می دهند، البته اگر فضای کافی در اختیار داشته باشید. بسته به نوع صدای فراگیر، یک مجموعه بلندگو 2، 5، 7 یا 9 تایی خریداری کنید.

بیشتر صاحبان خانه به طور معمول یک سیستم صوتی 5.1 کاناله یا 7.1 کاناله را خریداری می کنند که به این معنی است که شما 5 یا 7 بلندگو با صدای فراگیر، از جمله بلندگو مرکزی و گیرنده در اختیار خواهید داشت.

همچنین می توانید تنظیمات صدا را سفارشی کنید تا صدا بیشتر از بلندگوها خارج شود. می توانید آن ها را در مکان های مختلف قرار دهید تا مشخص شود که بهترین مکان کدام است.

اگر عاشق فیلم هستید و می خواهید خانه شما مثل یک سینما باشد، بلندگوهای سینمای خانگی برای شما مناسب هستند. هر دو سیستم فراگیر 5.1 و 7.1 عملکرد صوتی خوبی را ارائه می دهند.

حال قبل از اینکه به جستجوی سیستم صوتی مناسب و یا بلندگوهای خود بپردازید، جنبه های خاصی از دستگاه وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. باید اطمینان حاصل کنید که از حساسیت، پاسخ فرکانس و انتقال قدرت دستگاه مطلع هستید.

حساسیت

حساسیت بلندگوها تعیین می کند که برای تولید صدا چقدر نیرو لازم است. مهم است که به این حساسیت توجه کنید زیرا طول عمر بلندگو را نیز تعیین می کند. هرچه بلندگوها حساسیت بالاتری داشته باشند قدرت کمتری برای تهیه صدای با کیفیت نیاز دارید. اگر می خواهید صدای بلند، واضح و شفاف داشته باشید بلندگو با حساسیت بالا می خواهید. توصیه می کنیم بلندگوهایی با میزان حساسیت 92 دسیبل برای صدای با کیفیت تهیه کنید.

پاسخ فرکانس

پاسخ فرکانس به شما امکان می دهد که تجربه گوش دادن با بلندگوها را ارزیابی کنید. برای این کار، شما باید بدانید که دامنه شنیداری انسان از حدود 20 تا 20000 هرتز است. فرکانس های کمتر از 35 هرتز معمولاً به جای شنیده شدن احساس می شوند. شما بلندگوهایی را می خواهید که طیف گسترده ای از فرکانس را برای صدای مطلوب پوشش می دهند.

انتقال قدرت

هر بلندگو دارای توان مصرفی است، که به شما می گوید چقدر توان مصرف می کند. هرچه توان بیشتری داشته باشد، صدای قدرتمندتری نیز تولید می شود و ممکن است باعث شود که همسایگانتان اذیت شوند.

ورودی ها و خروجی های HDMI

گیرنده AV که از یک سیستم سینمای خانگی معمولی برخوردار است، ممکن است گزینه های ورودی و خروجی بیشتری (HDMI ، نوری…) نسبت به یک ساند بار داشته باشد. بسته به موارد استفاده و شرایط مورد نیاز شما، ممکن است مسئله ای نباشد، اما باید مورد توجه قرار گیرد.

پشتیبانی از فناوری های صدا

هنگام خرید یک سیستم صوتی نیز باید تصمیم بگیرید که چه فناوری صوتی را می خواهید به کار بگیرید. منبع یا رسانه صوتی. بهتر است آنچه را که می خواهید جستجو کنید.

ساندبار در مقابل سینمای خانگی

اکنون اگر شما در جستجوی یک سیستم صوتی دلپذیر باشید، شما گزینه های مختلفی از ساندبار ها و سینمای خانگی پیش روی خود دارید. حال با توجه به دانشی که در رابطه با هر دو این سیستم ها بدست آوردید، می توانید یک انتخاب هوشمندانه و مناسب داشته باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *