آموزش, ترفند, ترفند کامپیوتر, سخت افزار

ساخت کیس کامپیوتر با قطعات سخت افزاری مدنظر

ساختن کیس کامپیوتر

اگر یک نفر به دلیل شرایط کاری، زندگی و… قصد خرید یک کیس کامپیوتر قوی را داشته باشد اما علاقه مند باشد که قطعات و سخت افزارهای آن را خودش انتخاب کند و خودش ساخت کیس کامپیوتر را پیش بگیرد، ممکن است کمی هماهنگ کردن و ست کردن قطعات با یکدیگر، برای او مشکل ایجاد کند.

افراد زیادی دلشوره این موضوع را دارند که چگونه باید این چنین کیس کامپیوتری را ساخت و نمی دانند باید از کجا شروع کنند. نگران نباشید چون ما این مقاله را به آموزش همین موضوع اختصاص داده ایم و می خواهیم شما را از این دغدغه خلاص کنیم.

خرید قطعات مورد نیاز برای ساخت کیس

در ابتدا باید قطعات مورد نیاز برای کیس خود را تهیه کنید که این قطعات به شرح زیر است:

جعبه نگه دارنده قطعات سخت افزاری

قبل از هر کاری شما نیاز دارید محفظه ای را برای نگه داری سخت افزارهای کامپیوتر خود فراهم آورید، که برای تهیه آن نیاز است تا به یک فروشگاه مراجعه کرده و کیس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فروشگاه تک یک ارائه دهنده قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر از جمله کیس های کامپیوتر می باشد.

خرید مادربرد

مادربرد

شما برای اتصال سخت افزارهای داخل کامپیوتر به برق نیاز دارید. بدین منظور نیازمند این هستید که یک مادربرد تهیه کرده و سخت افزار های سیستم شما از طریق اتصال به مادربرد به برق متصل شوند.

خرید رم مورد نیاز برای کامپیوتر

رم

یک رم خوب برای کامپیوتر، کمک بسیاری به نگه داری داده های موقتی کامپیوتر می کند، اگر در ساخت کیس کامپیوتر نگه داری داده های موقتی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند، باید به دنبال یک رم با مقدار حجم بالا باشید.

خرید هارد مناسب برای نگه داری اطلاعات خود

هارد دیسک

یک هارد خوب با حجم بالا می تواند مقدار فضا ذخیره سازی سیستم شما را افزایش داده و می توانید مقدار زیادی از اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید پس اگر قصد دارید اطلاعات زیادی را درکیس کامپیوتر خود ذخیره و نگه داری کنید، خرید یک هارد SSD یا HDD لازمه کار است.

خرید پاور(منبع تغذیه)

پاور

کامپیوتر شما برای تبدیل برق 220 شهری به برق مورد نیاز کامپیوتر نیازمند قطعه ای به نام پاور (منبع تغذیه) است که بتواند از طریق این قطعه برق مورد نیاز قطعات موجود در کیس را تامین کند.

خرید کارت صدا

شنیدن صدا از کامپیوتر به کارت صدا نیاز دارد، آن را تهیه کنید

یک کامپیوتربدون صدا تقریبا 50% از کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند مواردی همچون: صدا موسیقی، صدا فیلم ها و… را پخش کند. پس برای دریافت اطلاعات صوتی در کامپیوتر نیاز به یک کارت صدا است.

خرید کارت گرافیک

کارت گرافیک

کامپیوتر شما برای نمایش تصاویر و فیلم ها به صورتی که با کیفیت عالی پخش شوند نیازمند یک کارت گرافیک قوی است. پس اگر می خواهید تصاویر شما با کیفیتی عالی و ایده آل بروی مانیتور پخش شوند، نیاز دارید یک کارت گرافیک قوی و با کیفیت تهیه کنید.

خرید DVD-ROM

دی وی دی رام

گاهی اوقات در کامپیوتر نیاز است تا بتوانید سی دی یا دی وی دی را در کامپیوتر خود قرار داده و از اطلاعات موجود در آن ها استفاده نمایید. پس برای ساخت کیس کامپیوتر نیاز دارید یک CDROM یا DVDROM تهیه کرده و آن را در محفظه فلزی کیس کامپیوتر خود بکار ببرید.

نحوه باز کردن و راه اندازی یا اسمبل کامپیوتر

خرید cpu

خرید cpu

کامپیوتر شما نیاز دارد که اطلاعات ورودی و خروجی خود را به وسیله قطعه ای پردازش کند و از طریق این قطعه به آن ها نظارت داشته باشد و از این طریق بتواند کارایی خود را به حداکثر برساند. پس خرید پردازنده (cpu) جزو لازمه های مهم در کامپیوتر است.

خرید فن

خرید فن

قطعات درون کامپیوتر پس از مدتی کار، داغ می شوند و نیاز دارند تا بوسیله دستگاهی خنک شوند، کیس کامپیوتر شما به قطعه ای به نام فن احتیاج دارد تا بتواند قطعات داخلی کامپیوتر را خنک کرده و از آن ها در برابر حرارت زیاد محافظت کند.

مراحل اسمبل کردن قطعات کیس

1. قرار دادن مادربرد درون جعبه نگه دارنده (محفظه سیستم)

اولین کاری که پس از تهیه قطعات کامپیوتر می کنید قرار دادن مادربرد درون محفظه فلزی ساخته شده توسط فلز کار است که توسط مادربرد بقیه قطعه ها کامپیوتر به برق متصل می شوند.

2. پردازنده را درون مادربرد جای گذاری نمایید

در این مرحله نوبت به نصب پردازنده بروی مادربرد می رسد که کامپیوتر به کمک آن بتواند تمام پردازش ها را انجام داده و به درستی کار کند.

3. خمیر سیلیکون

حال نوبت به خمیر سیلیکون برای پردازنده می رسد، به اندازه یک نخود خمیر سیلیکون را بروی پردازنده ریخته و سپس کمی خمیر را با دستتان بروی پردازنده ماساژ دهید، حواستان باشد که مقدار خمیری که بروی پردازنده می ریزید بیش از اندازه نباشد زیرا ممکن است این خمیرها به درون سوکت های مادبرد نفوذ کرده و بعد ها که قصد فروش مادربرد خود را داشته باشید به دلیل نفوذ خمیر سیلیکون به سوکت های مادربرد شما را به قیمت بالا نخرند.

4. RAM کامپیوتر خود را نصب کنید

اکنون نوبت به نصب رم بروی مادربرد رسیده است، رم خود را در شیارهای مربوط به جای رم کار گذاشته و با فشار اندکی آن را محکم کنید.

5. اتصالات درون کیس را برقرار کنید

همان طور که گفته شد تمام قطعات سخت افزاری کامپیوتر باید بتوانند اتصال خود را با مادربرد برقرار کنند و از این طریق بتوانند در جهت فعالیت کامپیوتر کار کنند.

6. بستن محفظه کیس

در مرحله آخر باید جعبه کیس خود را به شیوه ای درست به هم پیچ کنید تا از قطعات سخت افزاری کامپیوتر شما به خوبی محافظت شود.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *