آموزش, سخت افزار

نحوه ریست کردن مودم روتر

ریست کردن روتر

اگر برای اتصال به مودم روتر مشکل دارید باید آن را بررسی کنید که اولین قدم برای بررسی، ریست کردن و راه اندازی مجدد مودم است. اگرچه ممکن است این کار کمی سخت به نظر برسد، اما این روند نسبتاً ساده است. ریست کردن مودم شما همچنین می تواند باعث افزایش امنیت شبکه و خلاص شدن دستگاه شما از شر بدافزارها شود. همچنین می تواند سرعت دانلود را افزایش دهد. حتی به شما امکان می دهد دستگاه های ناخواسته را از شبکه خود خاموش کرده و به شما در نصب به روزرسانی ها، نگه داشتن پهنای باند، کمک می کند.

زمان مورد نیاز: 8 دقیقه

مراحل ریست کردن مودم

  1. روتر و مودم خود را اگر به جایی وصل است جدا کنید.

    به این نکته دقت کنید که اگر روتر شما گزینه ای به نام Reset یا Restart داشته باشد، باید هنگام جدا کردن روتر دقت کنید که دست شما به آن ها نخورد، زیرا ممکن است دستگاه یک راه اندازی مجدد کارخانه را آغاز کرده و همه تنظیمات و کانفیگ های مودم شما پاک گردد. به سادگی روتر و مودم خود را جدا کنید.
    پس از قطع شدن، حدودا یک دقیقه بدون هیچ کاری منتظر بمانید، فقط برای اینکه مطمئن شوید مودم کاملاً خاموش است و تمامی دستگاه های متصل به مودم، امکان ارتباط با آن را نداشته باشند.
    اکنون به عقب برگردید و مودم را دوباره به منبع تغذیه آن وصل کنید. کمی صبر کنید تا مودم روشن شود. اکنون، سایر اتصالات لازم مودم را وصل کنید. چند دقیقه صبر کنید تا روتر وصل شود و یک بار دیگر سیگنال اینترنت بی سیم خود را برقرار کند.
    ریست کردن روتر

  2. سیستم عامل خود را به روز کنید

    در حالی که سیستم عامل مودم چندان تغییر نمی کند، اما تقریباً چیزی شبیه به سیستم عامل های کامپیوتری می باشد و ممکن است به روزرسانی های گاه به گاه را دریافت می کند. به خصوص هنگامی که یک مشکل امنیتی بزرگ وجود دارد. قدم بعدی شما این است که باید سیستم عامل جدید مودم را دانلود کنید. برای این کار به اطلاعات ورود به روتر خود نیاز خواهید داشت.
    به طور معمول، یک برنامه یا یک سایت وجود دارد که می توانید برای بررسی سیستم عامل و سپس دانلود، از آن استفاده کنید. هر برند، حتی برندهای نه چندان مطرح، باید دستورالعمل های خاص خود را برای دسترسی به این ابزارها داشته باشند. یکی از این گزینه ها این است که وقتی وارد سیستم می شوید، Firmware Update ،Router Update یا موارد مشابه این گزینه ها را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.
    لطفاً توجه داشته باشید که وقتی مودم پچ (Patch) سیستم عامل را دانلود و پیاده سازی می کند، نمی توانید از وای فای خود استفاده کنید. این کار معمولاً بیشتر از 5 دقیقه طول نمی کشد. اما هنوز هم خوب است که به خاطر داشته باشید، هرگز سعی نکنید در هنگام به روزرسانی سیستم عامل، روتر خود را خاموش کنید، زیرا این مسئله می تواند باعث مشکلات جدی شود.
    مرحله 2 ریست کردن روتر

  3. هر برنامه مرتبط را به روز کنید

    بسیاری از مودم روترهای مدرن برنامه هایی را ارائه می دهند که می توانید در دستگاه های تلفن همراه نصب کرده و از آن ها برای مدیریت تنظیمات روتر خود و مشاهده گزارش های استفاده از مودم، استفاده کنید.
    اگر از یکی از این برنامه ها استفاده می کنید، باید به تنظیمات برنامه خود نیز مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که برنامه به طور کامل به جدیدترین نسخه به روز شده است. این یک قدم کوچک اما مهم است که باید بردارید.
    مرحله 3 ریست کردن روتر

  4. رمزعبور خود را تغییر دهید

    آیا شما هنوز از رمزعبور پیش فرض برای تنظیمات روتر خود استفاده می کنید؟ بسیاری از ما پسورد پیش فرض را برای تمام administrator ها تنظیم کرده ایم زیرا به ندرت از آن استفاده می کنیم. متأسفانه، این کار هک کردن مودم را بسیار ساده تر می کند و اکنون خبرهای زیادی درباره هک کردن روتر وجود دارد.
    این بدان معناست که اکنون زمان مناسبی برای تغییر از رمزعبور پیش فرض به یک رمزعبور قدرتمند ایجاد شده است (سپس آن را در یک password manager ذخیره کنید). همان ابزارهای سرپرستی که به شما در به روزرسانی سیستم عامل خود کمک کرده اند می توانند به شما در تغییر رمز عبور نیز کمک کنند به دنبال گزینه ای برای تغییر رمز ورود یا ورود به سیستم باشید.
    مرحله 4 ریست کردن روتر

اکنون مودم شما باید به روز، راه اندازی مجدد و ایمن تر شده باشد.

فروشگاه تک یک

فروشگاه آنلاین لوازم و تجهیزات جانبی کامپیوتر

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *