ترفند, ترفند کامپیوتر

سریع ترین راهکارهای عملی در هنگام خیس شدن لپ تاپ

خیس شدن لپ تاپ

هنگام خیس شدن لپ تاپ ، زمان مهمترین عامل است. پس بدون فوت وقت سریعا راهکارهایی که در زیر عنوان شده است را انجام دهید!

اقدامات اورژانسی در صورت خیس شدن لپ تاپ

زمان مورد نیاز: 10 دقیقه

مراحل نجات لپ تاپ خیس شده

  1. لپ تاپ را خاموش کنید!

    دکمه پاور را چند ثانیه نگاه دارید و لپ تاپ خود را خاموش کنید. کلیه مؤلفه هایی را که به راحتی جدا می شوند را جدا کنید، ماوس و هر گونه کابلی را از آن جدا کرده و هرگونه فلش و دی وی دی را نیز از آن جدا کنید.

  2. لپ تاپ خود را با یک پارچه نرم خشک کنید.

    قسمت بیرونی دستگاه خود را خشک کنید و لپ تاپ خود را تا آنجا که می توانید باز کنید. آن را وارونه نگه دارید و هرگونه سطح مرطوبی را که می بینید با حوله یا پارچه بدون پرز پاک کنید.
    نوع مواد مایع: آب کمترین خورنده است، در حالی که مایعات قندی و الکلی مضرترین آن ها هستند.
    در هر صورت هدف این است که تا حد امکان با خشک کردن سریع کامپیوتر از اثرات مضر آن کاسته شود.خیس شدن لپ تاپ

  3. به متخصص مراجعه کنید.

    در این مرحله توصیه می کنیم در صورتی که هنوز از گارانتی خود استفاده نکرده اید و هنوز هم اعتبار دارد، به نمایندگی آن مراجعه کرده و دستگاه خود را به یک تعمیرگاه ببرید. توجه داشته باشید که باز کردن لپ تاپ های امروزی کمی مشکل بوده و ممکن است عمق صدمات را افزایش دهد!

نکته: در صورتی که با باز کردن قطعات لپ تاپ خود به صورت کامل آشنایی ندارید، توصیه می کنیم شخصاً و به تنهایی اقدام به این کار ننمایید.

در حالی که در سال های اخیر روند بازکردن و جدا کردن قطعات آسان شده است، در مورد لپ تاپ های امروزی اینگونه نیست.

توصیه نمی کنیم کارهای زیادی با آن ها انجام دهید، مگر اینکه شما این روند را نسبتاً بدون مشکل و تردید انجام دهید زیرا آسیب دیدن لپ تاپ با جدا کردن قطعات آن احتمال بسیار بالایی است و و ما قصد نداریم کاری انجام دهیم که اوضاع را وخیم تر کند!

مطالعه بیشتر…

اقدامات ثانویه پس از خیس شدن لپ تاپ

مرحله 1: ابتدا باتری خود را جدا کنید. این کار معمولاً با فشار دادن یک کلید یا دکمه در قسمت زیر لپ تاپ شما امکان پذیر می شود.

مرحله دوم: اگر نگران نشت مایعات در کل سیستم هستید، به سراغ مؤلفه هایی مانند حافظه و درایو ذخیره سازی خود باید بروید، می توانید این موارد را نیز جدا کنید. در بعضی از لپ تاپ ها پانل هایی پیدا خواهید کرد که امکان حذف آن ها در قسمت زیرین را فراهم می کند. با این حال در بیشتر موارد شما باید از پیچ گوشتی استفاده کنید تا بتوانید آن ها را جدا کنید. برای جداسازی رم، گیره های جانبی را فشار دهید تا بتوانید آن را بیرون بکشید. برای حافظه SSD یا هارد دیسک، به احتمال زیاد شما باید پیچ ​​های بیشتری را باز کنید تا بتوانید آن را آزاد کنید. حتماً آن را با دقت کامل از پورت ها یا کابل اتصال داده و برق جدا کنید.

مرحله 3: برای بررسی هرگونه علامت خیسی در هر یک از مؤلفه هایی که حذف کرده اید، آن ها را به طور جداگانه و با دقت بررسی کنید. هر قسمتی که مرطوب بود را باید خشک کنید، اما اگر مایع چیزی غیر از آب باشد که می خواهید آن را از بین ببرید، باید از الکل ایزوپروپیل 99 درصد استفاده کنید. این کار باعث می شود تا بدون وارد کردن هر گونه صدمه موضوع حل شود.

خیس شدن لپ تاپ

مرحله چهارم: پس از اتمام کار بگذارید تا همه چیز به مدت دو تا سه روز در هوای گرم خشک شود. می توانید برای سریع تر شدن روند خشک شدن لپ تاپ از وسایل خنک کننده استفاده کنید. از سشوار استفاده نکنید زیرا این کار می تواند باعث ایجاد مشکلات استاتیک شود. هنگامی که دستگاه خود را از هم جدا کردید و زمانی را برای خشک شدن اجزای آن اختصاص دادید، می توانید دستورالعمل ها را به صورت معکوس دنبال کنید تا لپ تاپ خود را مجدداً کنار هم قرار داده و ببینید که آیا این کار می کند.

امیدوارم همه چیز خوب باشد اما اگر اینطور نیست، سریعاً آن را به یک مرکز تعمیرات برسانید.

اگر لپ تاپ خود را نمی توانید باز کنید …

در مدت زمان خیس شدن لپ تاپ و زمان تحویل آن به تعمیرات، در اینجا راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم که می توانید انجام دهید:

دستگاه خود را به صورت وارونه نگه دارید و هرگونه رطوبت قابل مشاهده را با حوله پاک کنید.

سپس آن را روی یک سطح خشک قرار دهید، یک گزینه عالی یک کیسه بزرگ برنج است زیرا به اندازه کافی قابلیت جذب دارد.

سپس آن را در یک اتاق گرم و خشک قرار دهید و یک وسیله خنک کننده را روشن کنید تا روند کار را سرعت ببخشید تا زمانی که بتوانید لپ تاپ خود را به یک تعمیرگاه منتقل کنید.

توجه داشته باشید، در هنگام خیس شدن لپ تاپ شما مهمترین مقوله زمان است، بنابراین حتما به آن توجه کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *