مجله تکنولوژی

تورنمنت جهانی League of Legends چیست و شرایط شرکت در آن چگونه است

تورنمنت جهانی League of Legends

مانند بسیاری از ورزش‌ های الکترونیکی، League of Legends مسابقات مختلفی در مناطق مختلف دنیا در طول سال دارد. با این حال، دلیل وجود همه آن تورنمنت ها ی ریز و درشت این است که شما می توانید با برنده شدن در آن ها به بزرگترین مرحله آن راه یابید، یعنی تورنمنت جهانی League of Legends که هر سال در ماه اکتبر برگزار می شود.

League of Legends یکی از بزرگترین عناوین ورزش های الکترونیکی جهان است. کمپانی Riot Games سبک MOBA را در 27 اکتبر 2009 راه اندازی کرد. از آن زمان، این بازی سال به سال بیشت رشد کرده است و به جایگاهی دست یافته است که تنها چند بازی ویدیویی دیگر توانسته اند به آن دست یابند.

تورنمنت جهانی League of Legends چیست؟

تورنمنت جهانی League of Legends چیست؟

مسابقات قهرمانی جهانی League of Legends یک تورنمنت سالانه است که توسط Riot Games میزبانی می شود. این رویداد اوج فصل مسابقات است و قهرمان نهایی League of Legends در هر سال را تعیین می کند.

اولین تورنمنت جهانی League of Legends در سال 2011 در DreamHack در سوئد برگذار شد. تیم Fnatic اولین قهرمان League of Legends جهان بود. از آن زمان، شش تیم مخت لف این جام را به دست آوردند که SKT T1 تنها تیمی بود که 3 بار قهرمان شد. بالا بردن جام قهرمانی، دستاورد نهایی برای همه گیمر ها و ورزشکاران مشتاق LOL است. علاوه بر این، مسابقات جهانی League of Legends دارای جوایز عظیمی بیش از 10،000،000 دلار است.

با بزرگ‌ تر شدن صحنه League of Legends و قوی تر شدن پایه بازیکنان، به‌ ویژه با افزایش علاقه به ورزش‌ های الکترونیک، قرار شد شرکت کنندگان تورنمنت جهانی League of Legends بیست و دو تیم از سراسر جهان باشد. افزایش مداوم تیم‌ ها، Riot Games را مجبور کرده است که قالب مسابقات را چندین بار گسترش دهد.

مسابقات جهانی در حال حاضر از سه مرحله رقابتی تشکیل شده است: مرحله بازی، مرحله گروهی و ناک اوت. هم مرحله Play-In و هم مرحله گروهی در قالب گروهی دور رفت و برگشت انجام می شود. مرحله حذفی در قالب پلی آف تک حذفی با بهترین سری از پنج بازی انجام می شود.

چگونه تیم ها می توانند به تورنمنت جهانی League of Legends راه پیدا می کنند؟

چگونه تیم ها می توانند به تورنمنت جهانی League of Legends راه پیدا می کنند؟

تورنمنت جهانی League of Legends با حضور 22 تیم برگزار می شود. تیم ها از سراسر جهان می آیند و هر تیم نماینده یک منطقه است. برخی از مناطق به دلیل قوی تر بودن تیم های آن منطقه خاص در دوره های قبلی مسابقات، می توانند تیم های بیشتری را نسبت به سایرین به این رویداد ببرند.

لیگ چین، که با نام LPL شناخته می شود، و لیگ کره (LCK) هر کدام می توانند 4 تیم داشته باشند و مناطقی هستند که جایگاه های بیشتری برای تیم های خود دارند. LEC که لیگ اروپایی است و LCS هر دو 3 تیم می گیرند. این 4 منطقه – LPL، LCK، LCS و LEC – مناطق اصلی در مدار بین المللی بازی های Riot در نظر گرفته می شوند. همه مناطق دیگر مناطق عام نامیده می شوند. آن ها مناطق ضعیف تری محسوب می شوند و هر کدام فقط می توانند 1 نماینده بفرستند، به جز PCS که می تواند 2 تیم بفرستند.

اگر تیمی از هر یک از مناطق، برنده Summer Split شود، (که دومین اسپلیت از 2 اسپلیت است که هر منطقه بازی می کند) به طور خودکار برای تورنمنت جهانی League of Legends واجد شرایط است. برای مناطقی که فقط می توانند یک تیم را بفرستند، برنده شدن در Summer Split تنها شانسی است که یک تیم برای راهیابی به تورنمنت جهانی دارد.

برای چهار منطقه اصلی نیز، قانون Summer Split اعمال می شود. با این حال، از آنجایی که آن مناطق تیم های بیشتری را می فرستند، راه دیگری برای تصمیم گیری برای رفتن به تورنمنت جهانی وجود دارد. برای LEC و LCS، نفرات دوم و سوم پلی آف تابستانی نیز به تونمنت جهانی راه می یابند، در حالی که در LCK و LPL چیزی به نام فینال های منطقه ای وجود دارد. فینال های منطقه ای از 4 تیم برتر در امتیاز قهرمانی تشکیل می شود. اگر در پلی آف واجد شرایط شوید، امتیاز قهرمانی را به دست می آورید، و هر چه بهتر در پلی آف قرار بگیرید، امتیاز بیشتری کسب می کنید، و این برای هر دو پلی آف Summer Split و Spring صدق می کند. تیم‌ های اول و دوم منطقه‌ ها نیز در بزرگترین رویداد این بازی خواهند بود.

فرمت های Play-in، مرحله گروهی و پلی آف

تورنمنت جهانی یک رویداد یک ماهه با سه بخش است: مرحله بازی، مرحله گروهی و پلی آف، که هر مرحله دارای فرمت متفاوتی است. مرحله بازی توسط اکثر افراد به عنوان یک نمایش آغازین در نظر گرفته می‌ شوند. در مرحله بازی‌ های اصلی، همه تیم‌ هایی را داریم که مستقیماً به مرحله گروهی راه پیدا نکردند و برای رسیدن به آن مرحله می‌ جنگند. همه تیم های مناطق کوچک، به جز اولین نفر از PCS، به همراه تیم های چهارم چین و کره و سومین نفرات NA و اتحادیه اروپا بازی را آغاز می کنند.

قالب Play-in

در مرحله اول پلی این، 2 گروه متشکل از 5 تیم وجود دارد. هر تیم یک مسابقه با سایر تیم های گروه خود انجام می دهد که مقام اول هر گروه مستقیماً به مرحله گروهی می رود و آخرین تیم هر گروه حذف می شود. سپس تیم سوم و چهارم هر گروه یک بهترین از 5 را به نمایش می گذارد و برنده آن سری یک بهترین از 5 دیگر را در برابر دومین نفر از گروه مقابل، دو برنده آخرین بهترین بازی می کند. در نهایت برنده این دوره به مرحله بعد صعود می کند.

مرحله گروهی

مرحله گروهی جایی است که نمایش واقعی شروع می شود. در این مرحله از مسابقات شاهد نبرد 16 تیم برتر جهان برای کسب اجازه ورود به پلی آف خواهید بود. طرفداران در نهایت می توانند ببینند که چگونه تیم هایی از مناطق مختلف و با سبک های مختلف بازی در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و اینجاست که برخی از ناراحتی ها و مسابقات به یاد ماندنی نیز رخ می دهد. در مرحله گروهی 4 گروه با 4 تیم داریم. تیم‌ های یک منطقه نمی‌ توانند در یک گروه قرار بگیرند و قبل از اینکه بدانیم چه تیم‌ هایی از مرحله پلی‌ این صعود می‌ کنند، گروه‌ ها قرعه‌ کشی می‌ شوند.

این تیم ها دو بار با هر حریفی از گروه خود در فرمت بهترین از یک بازی می کنند که دو تیم برتر هر گروه به پلی آف راه پیدا می کنند. اگر تیم ها در نهایت برای رتبه اول یا دوم مساوی شوند، یک مسابقه تساوی برنامه ریزی خواهد شد تا تصمیم گرفته شود کدام تیم آن جایگاه های خاص را تصاحب خواهند کرد و در برخی موارد، آیا تیم صعود می کند یا رویای آن ها دقیقاً در آنجا به پایان می رسد. مرحله گروهی به مدت دو هفته به طول می انجامد و بازی های گروه های مختلف در یک روز در هفته اول انجام می شود، در حالی که در هفته دوم، هر روز برای تمام مسابقات یک گروه استفاده می شود.

فرمت پلی آف

پلی آف جایی است که افسانه ها ساخته می شوند! این جایی است که برنده مسابقات از آن مشخص خواهدشد و ما می توانیم اوج LOL را با بهترین 8 تیم جهان در حال نبرد با یکدیگر ببینیم. این یک براکت تک حذفی با تیم‌ هایی است که به‌ طور تصادفی قرعه‌ کشی می‌ شوند، تیم‌ های اول با تیم‌ های دوم روبرو می‌ شوند و تیم‌ های یک گروه نمی‌ توانند در یک سمت براکت قرار بگیرند.

همه مسابقات بهترین از 5 هستند، که باعث می‌ شود تماشای آن به سرگرم‌ کننده‌ ترین بخش مسابقات تبدیل شود، زیرا در بازی بهترین از 5، هر دو تیم باید خود را تطبیق دهند و می‌ توانید سبک‌ های مختلف بازی را مشاهده کنید که هیجان‌ انگیز می‌ شود. و مسابقات غیر قابل پیش بینی هستند!

چگونه تورنمنت جهانی League of Legends را تماشا کنیم؟

بهترین و سرگرم کننده ترین راه برای تماشای تورنمنت جهانی League of Legends، تماشای حضوری خواهد بود. دوره امسال در قاره آمریکا برگزار می شود و هر سال این مسابقات در قاره های مختلف و حتی گاهی اوقات در بیش از یک کشور برگزار می شود.

پلتفرم‌ های زیادی وجود دارند که مسابقات قهرمانی LOL جهان را پوشش می‌ دهند. کانال رسمی انگلیسی Riot Games بیشترین بازدید را دارد و می توانید آن را در Twitch، YouTube، Trovo و سایر پلتفرم ها پیدا کنید. علاوه بر این، هر منطقه نیز پخش رسمی خود را دارد و اگر این کافی نباشد، به برخی از تولیدکنندگان محتوای بزرگ، حتی برخی از بازیکنان یا مربیان حرفه ای سابق، حق پخش بازی ها داده می شود. گزینه‌های زیادی برای افرادی وجود دارد که می‌خواهند دید دقیق‌ تر و حرفه‌ ای‌ تر از بازی‌ ها داشته باشند و کسانی که می‌ خواهند فضایی آرام‌ تر و «رسمی» از بازیکنان داشته باشند.

چگونه تورنمنت جهانی League of Legends را تماشا کنیم؟

با دنبال کردن کانال رسمی توییچ Riot Games، به دیگر طرفداران در قلب اکشن بپیوندید. مساقات جهانی LOL 2022 به زودی شروع می شوند و مطمئناً به همه طرفداران Esports و League of Legends یک ماه پر از مسابقات هیجان انگیز و لحظات به یاد ماندنی هدیه می دهد.

امیدواریم از این پست لذت برده باشید همچنین می توانید باری دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت سیستم مورد نیاز بازی League Of Legends به پست دیگر ما مراجعه کنید.

منبع: gloot

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. hasanHunter گفت:

    mikhastam bedonam chejori mionam varede teamhaye khareji msle fnatic besham

    1. Kian Moloudi گفت:

      با سلام وققتون بخیر
      اعضای تیم های تورنمنت های معتبر بازی league of Legends طی مراحل خاص و یا حتی نامعلومی انتخاب می شوند. و این معیار ها می توانند به شدت سخت گیرانه باشند و به عوامل زیادی بستگی دارند که تعدادی از این پارامتر ها عبارتند از استریمر بودن و یا داشتن مخاطبین زیاد در پلتفرم های خارجی از قبیل توییچ و یوتوب و یا کسب عناوین فردی و رنک بالای داخل بازی، که هر کدام از این موارد به انتخاب لیدر و یا موسس آن clan و یا تیم بستگی دارد.

    2. Avatar گفت:

      تیم فناتیک که آکادمی داره داداش توی آلمان یا نروژ بود یادم نمیاد دقیق … ولی در کل تیمی که حتی محلی باشه ولی اعضاش رنک فلکس یا سولوشون دایمند 3 یا بالاتر باشه میتونن ثبت نام بکنن برای مقدماتی LEC و باید همه حداقل 18 سال سن داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *