آموزش, سخت افزار

نحوه و زمان تعویض کارتریج پرینتر های اپسون

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

ما در این مقاله به شما نحوه ی صحیح تعویض کارتریج پرینتر های اپسون را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

در حال حاضر دو مدل از چاپگر های اپسون در بازار وجود دارند که تعویض مدل قدیمی با مدل جدید اندکی متفاوت است. مدل های قدیمی اپسون از دو کارتریج استفاده می کنند در حالی که مدل های جدید تر از چهار کارتریج استفاده می کنند. پرینتر های قدیمی که دیگر از رده خارج شده اند و کمتر کسی از آن استفاده می کند ما در این مقاله قصد داریم به شما تعویض کارتریج های مدل جدید شرکت اپسون که دارای 4 کارتریح هستند را به شما آموزش دهیم. بهتر است قبل از انجام هر کاری پرینتر اپسون را خاموش کنید.

زمان مناسب شارژ کارتریج

زمان مناسب شارژ کارتریج در پزینتر های اپسون نیز همانند سایر پرینتر ها از طریق پیغام بر روی صفحه ال سی دی پرینتر به کاربر اطلاع داده می شود.  کارتریج از قطعات پر کاربرد دستگاه کپی است که مسولیت چاپ بر عهده ی آن می باشد. در صورت بروز مشکل برای این قطعه عمل چاپ بالکل متوقف می شود.

به دلیل بیشتر شدن تعداد دفعاتی که کاربران به مراتب کارتریج را شارژ می کنند تولید کنندگان پرینتر به این فکر اند تا کارتریجی تولید کنند تا بارها و بارها قابل شارژ باشد. از جمله نشانه های زمان مناسب برای شارژ کارتریج یک نواخت نبودن چاپ برگه ها است.

زمان مناسب شارژ کارتریج را با نمایش یک پیغام یا خطا به کاربر اطلاع می دهند. معمولا مدت زمانی که یک کارتریج عمر می کنند 6 ماه است. اگر بعد از این مدت دستگاه شما خطا داد بهتر است شما اقدام به تعویض کارتریج جدید باشید. تعویض کارتریج، بسته به میزان استفاده شما از دستگاه پرینتر نیز دارد که با کم رنگ شدن یا متوقف شدن روند چاپ زمان مناسب شارژ کارتریج است .

معمولا با فرا رسیدن زمان تعویض کارتریج پرینتر به شما هشدار می دهد. بعد از انجام شارژ کارتریج اگر مجددا کیفیت کم بود بهتر است کارتریج را خارج کنید و ان را تکان دهید تا جوهر یک نواخت شود با انجام این کار کیفیت چاپ به حالت اولیه بر می گردد.

ف

جشنواره پاییزه فروش ویژه پرینتر

در صورت تمایل به خرید پرینتر اپسون شما می توانید با مراجعه به قسمت فروشگاهی سایت ما نسبت به بررسی قیمت انواع پرینتر و خرید اقدام کنید.

با کلیک بر روی گزینه خرید پرینتر وارد فروشگاه تک یک شوید.

مراحل اساسی هنگام تعویض کارتریج پرینتر اپسون

شما با رعایت تمامی اصول و مواردی که در قسمت بعد به شما ارائه می دهیم می توانید کارتریج خود را تعویض کنید پس بهتر است با دقت و تمرکز تمامی مراحل را طی کنید تا به مشکلی برنخورید.

1. بررسی و مرتب کردن کارتریج جدید

حتماً به شماره مدل ، کارتریج پرینتر Epson خود توجه کنید. زمانی که کارتریج جایگزین خود را خریداری کردید و آن را با دقت از بسته بندی آن خارج کنید. سپس شما باید چهار کارتریج مشاهده کنید “سه رنگ و یک رنگ سیاه”.

هر کارتریج را روی یک کاغذ قرار دهید (در صورت نشسته) و ترتیب آنها را به ترتیب نصب در پرینتر اپسون خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هر چهار قطعه رو به بالا هستند شما می توانید بر چسب های آنها را ببینید و به ترتیب زیر قرار دهید:

  • آبی
  • قرمز
  • زرد
  • مشکی

2. درب پرینتر را باز کنید.

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

3. کارتریج قدیمی پرینتر را از محل قرار گیری خارج کنید.

در این مرحله درب پرینتر را برای خارج کردن کارتریج باز کنید. با دقت پوشش کارتریج را بر روی لولا آن بکشید تا کارتریج ها را ببینید. لطفا توجه داشته باشید، محل قرار گیری کارتریج اغلب در زیر چند نوار رنگی است.

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

با قرار دادن انگشت نشانه و شصت تان هر کارتریج را جداگانه از چپ به راست جدا کرده و تا زمانی که آزاد شود، آنها را بکشید.

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

4. کارتریج جدید خود را در پرینتر قرار دهید.

اگر شما در مورد نصب کارتریج نگرانی و یا شک دارید بهتر است که این کار را با مشورت فردی انجام دهید یا به دفترچه راهنما نصب کارتریج مراجعه کنید زیرا در صورت وارد کردن نادرست کارتریج می تواند باعث بروز مشکلات پر هزینه شوید.

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

قبل از نصب کارتریج های جدید، نوارهای زرد رنگ را از هر بخش جدا کنید تا نازل های جوهر در معرض دید قرار گیرند. در مرحله بعد، هر بخش را در جایگاه کارتریج به ترتیبی که در قسمت دو گفتیم قرار دهید. برای انجام این کار، آنها را در شکاف های مربوطه به صورت روبرو قرار داده و به آرامی فشار دهید تا بر سر جای خود قرار گیرند.

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

پس از وارد شدن همه آنها در جایگاه کارتریج، درب کارتریج را ببندید و با اطمینان درب پرینتر را نیز ببندید.

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

5. تست کارتریج جدید

بعد از اینکه کارتریج های جوهر خود را با موفقیت نصب کردید، زمان آن رسیده است که تست کنید آیا چاپ اسناد به درستی انجام می شوند یا نه؟

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

این مرحله یکی از کار های مهم است که حتما باید آن را انجام داد. دسک تاپ خود را روشن کنید و یک سند را امتحان کنید که چاپ می شود یا خیر. دکمه چاپ را فشار دهید به زودی خواهید دید که آیا پرینتر به درستی چاپ می کند یا خیر.

نکته مهم:

  • کارتریج های قدیمی خود را در چاپگر بگذارید تا زمانی که آماده تعویض آنها باشید تا از خشک شدن نازل های سر چاپ جلوگیری کنید.
  • لطفاً به این موضوع توجه کنید، اگر جوهر پیوسته پیوسته بیرون آمد، بهتر است به دفترچه راهنمای چاپگر Epson خود مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *