معرفی محصول

بهترین مینی لپ تاپ های سال 2021

بهترین مینی لپ تاپ های سال 2021

لپ تاپ ها در اندازه ها، ساختار و مدل های گوناگونی ساخته می شوند تا نیاز های متفاوتی را پوشش دهند، بیشتر لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی هستند این در حالی است که برخی لپ تاپ های مخصوص بازی، اندازه 17 اینچ و وزنی حدود 4 کیلوگرم دارند. اما در این میان لپ تاپ هایی با سایز کوچک تر نیز وجود دارند که به آن ها مینی لپ تاپ گفته می شود و ما در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین های این نوع را به شما معرفی کنیم.

یکی از ویژگی های مهمی که در خرید لپ تاپ باید باید مد نظر داشته باشید، وزن آن است. تجربه ثابت کرده وزن زیاد لپ تاپ حمل و نقل را برای شما دشوار می کند، مخصوصا برای افرادی که لپ تاپ خود را به همراه کیف حمل می کنند. امروزه با پیشرفت علم لپ تاپ ها کوچکتر، باریکتر و قوی تر شده اند.

بنابراین اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب هستید، فاکتور های بسیاری را باید مد نظر قرار دهید. در این پست به معرفی بهترین مینی لپ تاپ های سال 2021 می پردازیم.

نگاهی کوتاه به بهترین مینی لپ تاپ های سال 2021

مینی لپ تاپ ها نیز از ابعاد و مشخصات خاصی برخوردار هستند، که با هم تعدادی از بهترین ها را مرور میکنیم:

  1. Microsoft Surface Go 2
  2. Microsoft Surface Laptop Go
  3. Samsung Chromebook Plus V2
  4. Apple MacBook
  5. HP Elite X2 G4
  6. Asus L210
  7. Lenovo Chromebook Duet
  8. Dell Inspiron 11 3000 mini laptop

قبل از اینکه به معرفی کامل محصولات بپردازیم بیایید کمی بیشتر با مینی لپ تاپ ها آشنا شویم

مینی لپ تاپ چیست؟

مینی لپ تاپ ها سایزی تقریباً 11 اینچی و وزنی حدودا 1.5 کیلوگرم دارند. اندازه کوچک آن ها موجب شده تا حمل و نقل آن ها آسان شود. معمولا برای کاربرانی که زیاد سفر می کنند و دانش آموزان گزینه بسیار مناسبی است. همچنین، یک مینی لپ تاپ باید دارای صفحه کلید، تاچ پد و تمام درگاه های لازم باشد.

مینی لپ تاپ یا تبلت ؟

خوب، هر یک طرفداران خاص خود را دارند. طرفداران Android و افرادی که می خواهند از طریق برنامه های تخصصی اندروید، بازی کردن و سایر کارهای اصلی روزانه مانند وب گردی انجام دهند، تبلت را انتخاب می کنند. از طرف دیگر، افرادی که دوست دارند از فیلم لذت ببرند، کارهای اداری یا پروژه های تخصصی انجام دهند، لپ تاپ را ترجیح می دهند.

بهترین مینی لپ تاپ های سال 2021

1. Microsoft Surface Go 2

بهترین مینی لپ تاپ های سال : 
Microsoft Surface Go 2

مایکروسافت دومین تکرار سری Surface Go خود را اعلام کرده است. Microsoft Surface Go 2 یکی از بهترین مینی لپ تاپ ها و همچنین کوچک ترین گزینه از سوی این شرکت است.

صفحه نمایش آن در اندازه 10.5 اینچ کوچک است، اما با این وجود وضوح 1080p دارد. نسخه پایه دارای پردازنده Intel Pentium Gold است اما می توان آن را به Intel Core M3 ارتقا داد. رم 4/8 گیگابایتی و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

جالب ترین ویژگی این مینی لپ تاپ شکل آن است. این دستگاه از نظر فنی یک تبلت است که ویندوز را اجرا می کند و دارای صفحه کلید بسیار شسته و رفته است.

2. Microsoft Surface Laptop Go

بهترین مینی لپ تاپ های سال :
Microsoft Surface Laptop Go

اگر Surface Go 2 را دوست دارید، اما آرزو می کنید کاش طراحی لپ تاپ داشت، کمی بزرگ تر بود و قدرت بیشتری داشت، نگاهی به Microsoft Surface Laptop Go بیاندازید. صفحه نمایش آن کمی بزرگ تر از 12 اینچ در 12.4 اینچ است، اما هنوز هم از حجم بسیار کمی و طراحی عالی برخوردار است.

می توانید پردازنده Intel Core i5 بسیار بهتری دریافت کنید. در بالاترین سطح خود می تواند حداکثر 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد. اما این دستگاه قطعاً در میان بهترین لپ تاپ های کوچک و همچنین بسیار قدرتمند تر قرار می گیرد.

3. Samsung Chromebook Plus V2

معرفی بهترین مینی لپ تاپ های سال : 
Samsung Chromebook Plus V2

Samsung Chromebook Plus V2 نه تنها یکی از بهترین مینی لپ تاپ ها است، بلکه یکی از محبوب ترین Chromebook های امروزه است. دارای ویژگی های قدرتمند و قیمت قابل دسترسی است. مشخصات آن شامل یک نمایشگر 12.2 FHD ، پردازنده Intel Core M3 و 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

قلم آن به خصوص برای کسانی که دوست دارند از برنامه های طراحی استفاده کنند، گزینه خوبی است. سیستم عامل Chrome به فروشگاه Google Play دسترسی دارد، بنابراین گزینه های زیادی برای اپلیکیشن ها خواهید داشت.

4. Apple MacBook

معرفی بهترین مینی لپ تاپ های سال :
Apple MacBook

اپل خط تولید MacBook خود را متوقف کرد و در اوایل سال MacBook Air به روز شده را جایگزین آن کرد. MacBook هنوز هم یک لپ تاپ خوب برای کسانی است که لپ تاپی بسیار سبک از اکوسیستم macOS می خواهند.

اپل فقط دو بار MacBook را به روز کرد، بنابراین نسخه مورد نظر شما تازه سازی سال 2017 است. جدید ترین تازه سازی شامل Intel Core m3-7Y32 یا i5-7Y54 با 8 یا 16 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی است. این مشخصات چشمگیر برای لپ تاپی است که به اندازه 3.6 میلی متر نازک است.

دوباره انتقادات عمده درباره MacBook تنها به درگاه USB-C و صفحه کلید خلاصه می شود. با انتخاب هاب می توانید پورت USB-C را تا حدودی اصلاح کنید. تازه سازی سال 2017 سوئیچ های پروانه نسل دوم را معرفی کرد. اگرچه برای برخی از افراد همچنان به شکست منتهی شد.

5. HP Elite X2 G4

معرفی بهترین مینی لپ تاپ های سال :
HP Elite X2 G4

بیشتر مینی لپ تاپ ها در طیف ارزانی قرار دارند. اما HP Elite X2 G4 یک لپ تاپ مناسب برای افراد حرفه ای است. این لپ تاپ یک تنظیمات قدرتمند تر برای هر فاکتور کوچک را ارائه می دهد. قیمت آن به طور قابل توجهی بیش از 1000 دلار است و اگر شروع به افزایش قیمت کند، قیمت می تواند نزدیک به 3000 دلار باشد.

گفته شده این یک مینی لپ تاپ واقعا جالب است. صفحه آن دارای یک پایه است و صفحه کلید می تواند کاملاً جدا شود. این امر امکان استفاده از آن را در شرایط مختلف فراهم می کند. می توانید صفحه کلید را بردارید و از آن به عنوان تبلت استفاده کنید، یا آن را وصل کنید و چند ایمیل ارسال کنید. با توجه به مشخصات این لپ تاپ کوچک، حتی می توانید ویرایش های سنگین انجام دهید.

6. Asus L210

معرفی بهترین مینی لپ تاپ های سال :
Asus L210

ایسوس به ساخت لپ تاپ های با کیفیت و قیمت مناسب مشهور است و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مینی لپ تاپ یک طراحی زیبا دارد که در هرجایی خوب به نظر می رسد. همچنین دارای پد عددی بسیار جالب در قسمت تاچ پد است.

هرچند مشخصه های آن نسبت به طراحی، ضعیف تر است. این مینی لپ تاپ با نمایشگر 11.6 اینچی، پردازنده Intel Celeron، حداکثر 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه است. لپ تاپ قدرتمندی نیست، اما وسیله قابل حمل خوبی بعضی هاست.

7. Lenovo Chromebook Duet

معرفی بهترین مینی لپ تاپ های سال :
Lenovo Chromebook Duet

در اینجا گزینه عالی دیگری برای نیازمندان به چیزی ارزان قیمت و در عین حال کاربردی وجود دارد. Lenovo Chromebook Duet با کیفیت ساخت خوب و نمایشگر کوچک 10.1 اینچی ارائه می شود. این امر به طور رسمی آن را به کوچک ترین مینی لپ تاپ در این لیست تبدیل می کند.

این یک Chromebook عالی با طراحی همه کاره است. قاب پشتی مغناطیسی دارای یک پایه است و صفحه کلید جداشونده آن بسیار نازک و سبک است. مشخصات متوسطی دارد، اما این مشخصات برای Chromebook بسیار عالی است.

8.Dell Inspiron 11 3000 mini laptop

معرفی بهترین مینی لپ تاپ های سال :
Dell Inspiron 11

آخرین ورودی در لیست ما متعلق به Dell Inspiron 11 است که اکنون از پردازنده نسل هفتم AMD A9-9420e بهره می برد. این یک تفاوت با مدل های قبلی Inspiron است که پردازنده های Intel را به نمایش می گذارد. این دستگاه همچنین 2 در 1 است، به این معنی که شما می توانید صفحه نمایش 11.6 اینچی HD را 360 درجه برگردانید و لپ تاپ را به یک تبلت 2.6 پوندی تبدیل کنید.

در سمت راست دو پورت USB معمولی و یک جک هدفون قرار دارد. در سمت چپ پورت برق، پورت HDMI، پورت USB دیگر و شیار کارت microSD قرار دارد. متأسفانه Inspiron 11 از درگاه USB-C برخوردار نیست. این یک ضعف است، به خصوص وقتی لپ تاپ های ارزان تر از این دستگاه USB-C دارند.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

منبع: androidauthority.com

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. علی ورحرام گفت:

    سلام، میشه قیمت و مشخصات یک مینی لبتاپ حرفه ای که تو بازار ایران موجوده برای بنده ایمیل کنید ممنون میشم یا اگه ممکن باشه شماره میذارم تو واتساپ هم میتونید بفرستید.ممنون میشم.

  2. ریحانه گفت:

    لطف کنید قیمت هم بدی

  3. ناشناس گفت:

    کاش قیمت هم بذارید به دلار بذارید

  4. حسین گفت:

    سلام قیمت
    آدرس
    یا شماره تلفن بود تماس میگرفتیم

  5. Rz گفت:

    خب به دلار بذارید قیمتو ما خودمون حساب میکنیم چقدره😂

  6. ساینا گفت:

    کاش قیمت روهم میذاشتین

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام و عرض تشکر از کامنت شما، به دلیل اینکه این روزها نوسان قیمت خیلییییییییی زیاده، نمیشه روی مقالات وبلاگ ها از قیمت صحبت کرد دوست عزیز

  7. محمد گفت:

    سلام . ای کاش قیمت بازارشم میذاشتین

  8. saleh گفت:

    داداش در مورد مینی لپ تاپ اندروید هم مقاله بنویس لطفا، همچنین یه قیمت حدودی میدادی بهتر میشد و اینکه در مورد گرافیک توضیح ندادی

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چشم حتما نظر شما رو بررسی می کنیم و درباره مینی لپ تاپ های اندرویدی هم مقاله کار خواهیم کرد. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *