مجله تکنولوژی

بهترین و جدیدترین تکنولوژی های به کار رفته در طراحی خودرو در سال 2020

بهترین تکنولوژی خودرو

فناوری خودرو با چنان سرعتی تحول یافته است که امروزه وسایل نقلیه اصلی مدرن شامل بسیاری از بهترین تکنولوژی ها هستند که فقط در چند سال پیش در مدل های رده بالا و با هزینه قابل توجهی ارائه می شدند. اما امروزه بسیاری از تولید کنندگان خودرو، توانسته اند این ویژگی ها را بر روی ماشین های خود قرار دهند. در ادامه بیشتر با این سیستم ها آشنا می شویم و جدیدترین و بهترین تکنولوژی های بکار رفته در طراحی خودرو ها را بررسی می کنیم.

بهترین تکنولوژی طراحی خودرو

1) سیستم Apple CarPlay و Android Auto

اگرچه خودروسازان به طور مداوم تلاش می کنند تا سیستم های سرگرمی، بر صفحه نمایش خود را سریعتر و استفاده از آن را آسان تر کنند، اما بسیاری از رانندگان عملکردهای گوشی هوشمند خود را ترجیح می دهند. همچنین ممکن است آنها بخواهند از برنامه های هوشمندی مانند Waze ستفاده کنند.

Apple CarPlay و Android Auto به صفحه نمایش گوشی هوشمند شما اجازه می دهند تا در صفحه داشبورد ماشین شما ظاهر شود. سیستم داخل اتومبیل باید مجهز به Apple CarPlay یا Android Auto باشد، تا رانندگان در هنگام رانندگی راحت باشند.

سیستم Apple CarPlay و Android Auto
سیستم Apple CarPlay و Android Auto تکنولوژی بسیار کاربردی و محبوب

2) هشدار نقطه کور

همانطور که از نام آن پیداست، یکی از بهترین تکنولوژی های خودرو ، سیستم هشدار نقطه کور رانندگان است که نقطه کور را نسبت به وسیله نقلیه ای که در نقطه کور آن هاست، اعلام می کند. سنسورها ناحیه را در کنار پهلوهای عقب خودرو رصد می کنند و هنگامی که وسیله نقلیه در یک خط مجاور تشخیص داده شد، یک چراغ هشدار دهنده روشن می شود. به طور معمول در آینه نمای جانبی در طرف مربوطه، اگر راننده هشدارها و سیگنال ها را برای حرکت نادیده بگیرد، احتمالاً هشدار نیز صدا می کند.

بعضي از سيستم ها علاوه بر اين، مداخله ترمز را نيز فراهم مي كنند، به اين معنا كه ترمز را روی يک چرخ در يک طرف خودرو اعمال مي كنند تا هنگامی كه خودرو در نقطه درست قرار گيرد.

هشدار نقطه کور در ماشین

3) دستیار نگه داشتن خط

کمک به نگه داشتن خودرو در حال حرکت در بین خطوط یکی دیگر از تکنولوژی های جدید بکار گرفته شده در طراحی خودروهای جدید است که تقریبا یک حالت نیمه خودکار رانندگی ایجاد می کند. اما به جای این که راننده را تحریک کند، به او کمک می کند.

دوربین ها علامت گذاری به خط را می خوانند و بعضی اوقات ماشین را نیز برای تعیین مرزهای خط دنبال می کنند، به این معنی که سیستم ها به جاده های مشخص شده نیاز دارند. هنگامی که سیستم قادر به ایجاد مرزهای خط باشد، این سیستم آماده کمک به وظایف فرمان است.

دستیار نگه داشتن خط در ماشین

4) برای ورود و دسترسی بدون کلید

از راه دور کلید fob، که کلید ورودی غیرفعال بدون کلید است را فشار دهید زیرا به راننده اجازه می دهد قفل، خاموش و قفل اتومبیل را بدون دست زدن به کلید fob باز کند.

این سیستم با تشخیص fob در جیب یا کیف پول شما کار می کند و با کشیدن دسته یا لمس یک دکمه روی دسته، درب را قفل می کند.

برای قفل کردن ماشین بعد از پارک کردن، معمولاً یک دکمه یا دکمه حساس به لمس در درب بیرونی وجود دارد که برای قفل اتومبیل، باید آن را لمس کنید. فلاش چراغ ها یا بوق تایید می کند که ماشین قفل شده است یا خیر.

5) برنامه های گوشی همراه

برنامه های تلفن همراه متصل، به صاحبان این امکان را می دهد تا از طریق گوشی هوشمند خود به انواع اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه و انجام یکسری عملکردهای مربوط به وسیله نقلیه، دسترسی داشته باشند. مشخصات آن از نظر ساخت و مدل متفاوت است، اما این اطلاعات می توانند شامل: سطح سوخت، میزان شارژ باتری و دامنه (در EV)، محل قرارگیری یک وسیله نقلیه پارک شده، قفل بودن یا باز شدن خودرو و هر نوع پنجره یا سانروف باشد.

عملکردهای دارای برنامه فعال می توانند شامل استارت از راه دور، خدمات برنامه ریزی، قفل، باز کردن قفل و استارت موتور (در هنگام ترکیب با کلید دیجیتال) باشند. هنگامی که وسیله نقلیه از سرعت مشخصی عبور می کند یا در خارج از منطقه جغرافیایی حرکت می کند، به اطلاع می رسد و امکان ارسال مقصد از گوشی خود به سیستم ناوبری خودروی شما وجود دارد.

برنامه های تلفن همراه متصل اغلب هزینه اشتراک دارند. هر مارک نام خود را برای برنامه خود دارد که برخی از نمونه ها عبارتند از: AcuraLink ،BMW Connected ،Mercedes me و Volvo on Call و غیره.

6) هشدار ترافیکی از عقب

یکی دیگر از بهترین تکنولوژی های خودرو هشدار ترافیکی از عقب است که اغلب با اخطار نقطه کور همگام می شود زیرا از همان دوربین یا حسگر راداری استفاده می کند. اما هشدار متقاطع عقب، عملکردی متفاوت را نیز انجام می دهد.

هنگام حرکت در دنده عقب، به راننده هشدار می دهد که از کدام جهت به ترافیک نزدیک شود که معمولاً با هشدار شنیداری و دیداری همراه است. در برخی از سیستم ها ترکیبی از هشدار عبور و مرور متقابل خودکار است.

هشدار ترافیکی از عقب در ماشین

7) دوربین 360 درجه

دوربین های پشتیبان در حال حاضر در کلیه اتومبیل های جدید الزامی هستند، اما وسایل نقلیه بزرگ و کسانی که باید دید کامل داشته باشند از دوربین های پیشرفته تر و 360 درجه بهره می برند.

با استفاده از این قابلیت، یک سری دوربین در اطراف خودرو اطلاعات را به یک کامپیوتر مرکزی ارسال می کنند، که می تواند در یک صفحه نمایش اسپلیت به همراه نمای دوربین عقب نشان داده شود، که تا حد زیادی مانع از تصادف می شود.

دوربین 360 درجه در ماشین

8) فناوری رانندگان جوان

خانواده های دارای رانندگان جوان می خواهند از فن آوری رانندگان نوجوان بهره مند شوند. این فناوری می تواند با تعیین محدودیت هایی، به عنوان ناظر الکترونیکی رانندگان تازه کار فعالیت کند.

بسته به ویژگی های ارائه شده توسط خودروساز، می توان با استفاده از کلید های اتومبیل یا فیب های کلیدی، این کار را برنامه ریزی کرد. به عنوان مثال سرعت و حد مجاز را تنظیم کنید، در صورت عدم دسترسی به کمربند ایمنی راننده به فرد هشدار داده شود و بسیاری از کارهای دیگر که می تواند بر رانندگی تاثیر بگذارد.

از روشن شدن سیستم صوتی جلوگیری کنید مگر اینکه همه سرنشینان صندلی جلو کمربند ایمنی خود را ببندند. برای استریو حجم کمتری تنظیم کنید. از خاموش بودن ویژگی های ایمنی فعال جلوگیری کنید.

با استفاده یک نوجوان از ماشین خانوادگی، مالک می تواند گزارش هایی درباره تاریخچه رانندگی نوجوانان از جمله مسافت طی شده، حداکثر سرعت و برخی از موارد دیگر را بدسا آورد.

فناوری رانندگان نوجوان در ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *