مجله تکنولوژی

امکان استفاده از برنامه های اندروید در ویندوز 11 فراهم شده است!

استفاده از برنامه های اندروید در ویندوز 11

مایکروسافت رسما از نسخه بعدی سیستم عامل خود با ویندوز 11 رونمایی کرد. مایکروسافت علاوه بر تغییرات متعدد UI و عناصر طراحی که در آینده رخ خواهد داد، امکان نصب و استفاده از برنامه های Android را نیز فراهم کرده است.

مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که کاربران ویندوز 11 می توانند برنامه های Android را از Amazon Appstore بر روی رایانه های شخصی خود نصب کنند.

اندروید یک سیستم عامل منبع باز است که به کاربرانش امکان نصب برنامه هایی را می دهد که به عنوان پرونده های Android Package (APK) از منابع مختلف ارسال می شوند. سیستم عامل هایی مانند Amazon Appstore تا حدودی محبوب هستند، اما بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های خود را فقط به فروشگاه Google Play عرضه می کنند.

ترس از این بود که با محدود شدن به Amazon Appstore، پشتیبانی ویندوز 11 از برنامه های اندروید تضعیف شود زیرا این سیستم عامل شامل نرم افزار های اندروید نمی باشد.

هنگامی که مایکروسافت ویندوز 11 را معرفی کرد، با آوردن برنامه های اندروید به سیستم عامل از طریق Amazon Appstore سر و صدا ایجاد کرد. این یک ویژگی هیجان انگیز است هم برای diehards ویندوز که به دنبال راه های بیشتری برای tinker هستند و هم برای کاربران معمولی است که ممکن است ابزار های اضافی برنامه های اندروید را بخواهند. اما اعلامیه اولیه درمورد در دسترس بودن برنامه های اندروید در خارج از Amazon Appstore مشخص نبود.

استفاده از برنامه های اندروید در ویندوز 11

در این جا سوال هایی به وجود می آید، از جمله اینکه چگونه برنامه ها نصب می شوند؟ آیا این ها فایل های APK هستند که فقط می توانند از یک پوشه باز شوند؟ یا اینکه ویندوز 11 روش هایی را معرفی می کند که در آن APK را به یک پرونده .exe تبدیل می کند که برای باز شدن فقط می توان دوبار کلیک کرد.

مایکروسافت قرار است هفته آینده اولین بتا توسعه دهنده ویندوز 11 را منتشر کند، اما قبلاً تأیید شده است که فروشگاه جدید مایکروسافت هنوز از برنامه های اندروید پشتیبانی نمی کند. سیستم عامل جدید قرار نیست که تا پاییز امسال برای همه راه اندازی شود. بنابراین وقت کافی برای دریافت پاسخ سوالات فراهم خواهد شد. مایکروسافت نیز وقت کافی دارد تا مطمئن شود همه چیز برای روز اول آماده است.

منابع: phandroidpcmag

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *