آموزش, سخت افزار

آیا بازگرداندن، بازیابی اطلاعات و ریکاوری هارد دیسک ممکن است؟

ریکاوری هارد دیسک

در این مقاله به بررسی راه هایی برای بازگرداندن، بازیابی یا ریکاوری اطلاعات هارد دیسک می پردازیم. یکی از مشکلات شایع هارد درایو ها این است که ممکن است به دلایل مختلف اطلاعات خود را از دست بدهند اما روش های زیادی برای بررسی آن ها وجود دارد و می بینیم که آیا هر یک از داده ها قابل بازیابی است یا خیر. با کمی زمان، ابزارهای مناسب و برخی از مراقبت های ممکن، می توانید برخی از داده ها را از درایو دریافت کنید.

1) ابزارهای خود را جمع کرده و وضعیت هارد دیسک را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام شود این است که مطمئن شوید ابزارهای مورد نیاز برای اتصال ایمن این درایو به سیستم دیگر را دارید یا خیر. در حالت ایده آل، شما با رابط های SATA / IDE یا کابل USB یا محفظه درایو یو اس بی می توانید به هارد متصل شوید. این درایو را می توان در داخل کیس هم متصل نمود اما اتصال خارجی سریعتر و آسان تر است.

بازیابی هارد دیسک

بعد نگاهی به خود درایو بیندازید. آیا آسیب دیده است؟ آیا پین های آن خم یا شکسته شده اند؟ قبل از هر چیزی که در مرحله اول باید امتحان کنید، این است که باید مراقب باشید که هر کاری که انجام می دهید باعث آسیب دیدن بیشتر هارد دیسک شما نشود.

اگر درایو بیش از حد از نظر جسمی برای تلاش برای بازیابی آسیب دیده باشد، ممکن است اقدامات بدتری انجام دهید که سبب شود بازیابی اطلاعات برای شما سخت تر شود. اگر همه چیز خوب به نظر برسد و شما تجهیزات لازم برای اتصال درایو را به سیستم خود را داشته باشید، می توانیم پیش برویم.

2) برخی از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات

قبل از انجام کارهای دیگر، اطمینان حاصل کنید که آنتی ویروس ها و ابزارهای ضد ویروس شما به روز هستند. شما نمی دانید در این درایو چه چیزی را پیدا خواهید کرد و نمی خواهید با وصل شدن درایو به یک سیستم فعال، آن را ویروسی کنید. پس از انجام این کار، نوبت به بارگیری و نصب برخی از ابزارهای بازیابی داده است. در اینجا چند مورد را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

Recuva (ویندوز، رایگان): نرم افزار Recuva یک نرم افزار ضروری است. Recuva یکی از نرم افزر ها برای بازیابی اطلاعات است که به ما در برگرداندن اطلاعات هارد دیسک و ریکاوری آن کمک می کند. اگر فقط علاقه مند به مرور و بازیابی پرونده های انتخابی از درایو هستید، Recuva گزینه مناسبی است. از طرف دیگر، Undelete Plus را برای ویندوز بررسی کنید.

  • (FileSalvage (OS X, $80: این نرم افزار، یکی از بهترین ابزارها برای بیرون کشیدن داده و بازیابی اطلاعات از هارد دیسک متصل در سیستم عامل OS X است. این نرم افزار می تواند تقریباً هر نوع فایل را بازیابی کند. انواع پارتیشن را دارد و به توانایی زیادی برای بازگرداندن اطلاعات دارد و می تواند به ما در ریکاوری داده ها بسیار کمک کند.
  • (TestDisk (Win/OS X/Linux, Free: اگر از خط فرمان هراس ندارید، TestDisk یک برنامه منبع باز است که می تواند تقریباً در برابر هر نوع پلتفرم یا پارتیشن اجرا شود. این نرم افزار کار بازیابی اطلاعات را انجام می دهد.
هارد دیسک

تعدادی از این ابزارها می توانند از درایوهای فرمت شده بازیابی شوند، به ویژه اگر داده ها رونویسی نشده باشند. ما قبلاً به این موضوع پرداخته ایم و از Knoppix برای آن ها استفاده می کنیم. به یاد داشته باشید، هر چه با درایویی که می خواهید داده ها را بازیابی کنید، کمتر کار می کنید، بهتر است. هرچه که از درایو بخوانید، خطر تشدید هرگونه آسیب بیشتر می شود.

3) پشتیبان گیری از داده های مهم داخل هارد دیسک

اگر درایو مورد نظر شما دارای داده هایی ارزشمند برای شماست، ما به شما توصیه می کنیم حتما از داده های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. از این گذشته، هر زمان که درایو خراب شد، می توانید اطلاعت خود را بی هیچ دردسری بازیابی کنید. هر هارد دیسک سرانجام خراب می شود، فقط موضوع زمان است. پس بهتر است همیشه از آخرین اطلاعات داخل هارددیسک یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *