آموزش, آی او اس, ترفند گوشی, سیستم عامل

آیا iPad و iPhone نیاز به آنتی ویروس دارند؟

نیاز iPhone به آنتی ویروس

ما عادت کرده ایم که نرم افزارهای آنتی ویروس را روی سیستم یا لپ تاپ های خود نصب کنیم. اما در مورد نیاز iPhone به آنتی ویروس چه می توان گفت؟ در ادامه مقاله این موارد را به طور کامل توضیح می دهیم. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

کاربران اپل ممکن است هنگام تهیه برنامه ها و بازی ها به App Store اپل محدود شوند، این هم یکی از دلایل عدم محافظت آیفون ها و آیپد ها در برابر ویروس ها و نرم افزارهای مخرب است.

آیا واقعا نیاز به نصب آنتی ویروس در اپل داریم؟ خیر، نیازی نیست. شما نیازی به نصب نرم افزار آنتی ویروس در iPad یا iPhone ندارید.

چرا هیچ برنامه ضد ویروس در App Store وجود ندارد؟

اپل iOS (نرم افزاری که بر روی آیفون ها و iPad ها اجرا می شود) را ساخت و تا آنجا که می توانست آن را ایمن کرد. از آنجا که همه برنامه ها قبل از ورود به App Store بررسی می شوند، تقریباً احتمال ابتلا به ویروس در آن صفر است یا وجود ندارد.

به همین دلیل است که شما هیچ برنامه آنتی ویروسی برای نصب پیدا نمی کنید؛ اپل می گوید آنها غیر ضروری هستند.

ممکن است برنامه هایی را از برخی از شرکت های تولید کننده آنتی ویروس در App Store مشاهده کنید، اما این محصولات آنتی ویروس نیستند.

آیا در iPhone یا iPad به آنتی ویروس نیاز داریم؟

آیفون ها و iPad ها از نظر ایمن بودن در برابر نرم افزار های مخرب، جزو بهترین دستگاه ها هستند. هیچ سیستمی 100 درصد ایمن نیست، اما طریقه طراحی iOS اینگونه است که حتی اگر یک اپلیکیشن dodgy آن را مورد بررسی قرار دهد، به سایر قسمت های سیستم دسترسی پیدا نخواهد کرد تا آسیب ببیند.

برای ایمن نگه داشتن iPhone و iPad باید چه کاری انجام دهیم؟
شما می توانید برای ایمن نگه داشتن iPhone و iPad آن را به روز کنید. هرگونه آسیب پذیری احتمالی باید در به روزرسانی ها مرتفع شود.

همیشه ناراحت کننده است که به روزرسانی ها باعث ایجاد تغییرات ناخواسته در رابط یا برنامه ها می شوند، اما با جدیدترین نرم افزار ها شما بهترین امنیت را خواهید داشت.

همه برنامه ها باید از شما اجازه دسترسی به مواردی مانند دوربین، مخاطبین و عکس های شما را بپرسند. بنابراین اگر مطمئن هستید و به برنامه اعتماد دارید، روی “Allow” ضربه بزنید.

همچنین باید توصیه های امنیتی متداول را برای هر سیستمی در نظر داشته باشید. به پیوند هایی که در ایمیل ها وجود دارد مراجعه نکنید. اگر از شما در ایمیلی گذرواژه یا اطلاعات بانکی خواسته شده بود، نفرستید. در نهایت بهتر است از سیستم های رمز گذاری شده مانند Whatsapp یا iMessage استفاده نمایید.

اپل یک هشدار وب سایت جعلی در مورد Safari در iOS ایجاد کرده است، بنابراین در صورت مراجعه به وب سایت های Dodgy هشداری خواهید دید.

سرانجام باید گفت، iPhone یا iPad نیازی به آنتی ویروس ندارند و علاوه بر آن انجام این کار به طرز چشمگیری احتمال حمله یا هک شدن آن را افزایش می دهد. اگر قصد نصب برنامه هایی را دارید که در App Store نیستند، بهتر است آن ها را نصب نکنید زیرا ضررهایی که دارند از ویژگی های مثبت آن بیشتر است.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *